چهل و هفت زخمی در نتیجه تظاهرات سراسری فرانسه

© AFP 2023 / Francois Lo Prestiچهل و هفت زخمی در نتیجه تظاهرات سراسری فرانسه
چهل و هفت زخمی در نتیجه تظاهرات سراسری فرانسه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در تظاهرات سراسری فرانسه نسبت به افزایش قیمت سوخت هفده نفر دستگیر و چهل وهفت نفر زخمی شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از France Info، در جریان اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در فرانسه 17 نفر دستگیر شده و چهل و هفت نفر نیز زخمی شدند.
پیش از این گزارش شده بود که در طول اعتراضات در بخش ایسر در جنوب شرق فرانسه، یک نفر در زیر چرخ های خودرو جان باخته است. این حادثه در حالی اتفاق افتاده است که یک راننده زن با دیدن مسدود بودن راه، دست پاچه شده و به سمت توده جمعیت حرکت می‌کند و یک فرد پیاده را زیر می‌گیرد.

تظاهرات پر جمعیت فرانسه - اسپوتنیک ایران
تظاهرات پر جمعیت فرانسه

براساس آخرین اطلاعات، در جریان اعتراضات، تا کنون 47 نفر زخمی شده‌اند که حال سه نفر از آنها وخیم است. در بیش از دو هزار تظاهرات در سراسر کشور فرانسه، تقریبا 125 هزار نفر شرکت کرده‌اند. تاکنون 17 نفر از تظاهرات کنندگان بازداشت شده‌اند.
به نقل از کانال تلویزیونی BFMTV، حوادث عمدتا بر اساس یک سناریوی مشابه اتفاق می افتند: یک راننده موتوری به توده مردم معترض حمله کرده و افرادی که بر سر راه باشند را زیر می‌گیرد.
طرفداران جنبش معروف به "جلیقه زردها" برای امروز شنبه برنامه‌ریزی نموده بودند تا در سراسر فرانسه با ایجاد راه‌بندان، صدای اعتراض خود را به گوش دولت برسانند. این جنبش خودجوش که به سرعت از طریق شبکه‌های اجتماعی شکل گرفت، در درجۀ اول به افزایش بهای بنزین و گازوئیل اعتراض دارد.
قیمت سوخت در فرانسه از تاریخ 1 ژانویه برای بنزین 2.9 سنت و برای دیزل 6.5 سنت افزایش خواهد یافت. قیمت سوخت در فرانسه در سال 2018 به ترتیب برای دیزل و بنزین حدود 23 و 15 درصد افزایش یافته است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала