سیا سفارش دهنده قتل خاشقجی را معرفی کرد

© AP Photo / Carolyn Kasterسیا سفارش دهنده قتل خاشقجی را معرفی کرد
سیا سفارش دهنده قتل خاشقجی را معرفی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دستور قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار ناراضی را داده است.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را روزنامه واشنگتن پست اعلام کرده است.
طبق اطلاعات منابع واشنگتن پست، سازمان سیا پس از مطالعه تعدادی از منابع اطلاعاتی از جمله شنود تماس تلفنی خالد بن سلمان ، برادر ولیعهد و سفیر عربستان در آمریکا با خاشقجی به چنین نتیجه ای رسیده است.

در پرونده خاشقجی، فایل دومی هم در دست ترکیه است - اسپوتنیک ایران
در پرونده خاشقجی، فایل دومی هم در دست ترکیه است

خاطرنشان می شود خالد بن سلمان به خاشقجی اطمینان داده بود که در صورت مراجعه به سفارت عربستان در استانبول با هیچ خطری روبرو نخواهد شد. منابع واشنگتن پست خاطرنشان کردند اگرچه هیچ اطلاعاتی در اینباره وجود ندارد که بردار ولیعهد از طرح قتل خاشقجی خبر داشت، تلفن وی به روزنامه نگار ناراضی به درخواست محمد بن سلمان انجام شده بود.
هم صحبتان واشنگتن پست اضافه می کنند همچنین موقعیت رفیع ولیعهد که عملاً رهبر عربستان است، حاکی از دست داشتن وی در قتل خاشقجی است چون به عقیده همگان هیچ کاری بدون اطلاع وی نمی تواند در این کشور انجام شود.
سفیر عربستان سعودی در آمریکا در توئیتر خود اعلام کرد هیچگاه از طریق تلفن با خاشقجی صحبت نکرده است.
تحلیل گران سازمان سیا احتمال این را که جنجال قتل خاشقجی موقعیت محمد بن سلمان در عربستان را در معرض تهدید قرار دهد، اندک می دانند.
واشنگتن پست می نویسد سازمان سیا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را در جریان نتیجه گیری های خود قرار داده اما وی در درستی ادعای دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در قتل خاشقجی شک دارد.
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала