شکست تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر شکست تحریم های آمریکا علیه ایران
شکست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق بین‌المللی پول از ذخایر ارزی حدود ۱۰۰ میلیارد دلاری در سال جاری و ناکامی آمریکا در صفر کردن صادرات نفت ایران طی امسال و سال آینده خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، بر اساس این گزارش اقتصاد ایران که در سال 2017 رشد 3.7 درصد را تجربه کرده بود امسال وارد رکود می شود و رشد منفی 1.5 درصدی و در سال 2019 رشد منفی 3.6 درصدی خواهد داشت.
بخش غیرنفتی ایران که در سال 2017 رشد 4.6 درصدی را تجربه کرده بود و در سال آینده وارد رکود شده و رشد منفی 1.2 درصدی را خواهد دید.

ارتباط تمام بانک‌های ایران با سوئیفت قطع نشده است - اسپوتنیک ایران
ارتباط تمام بانک‌های ایران با سوئیفت قطع نشده است

صندوق بین المللی پول کاهش تولید نفت ایران در سال 2019 را نسبت به امسال 520 هزار بشکه در روز برآورد کرده است. ایران که در سال گذشته میلادی 3.8 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده بود در سال 2018 متوسط تولید نفت این کشور به 3.45 میلیون بشکه در روز کاهش می یابد و پیش بینی شده است این رقم در سال 2019 به 2.93 میلیون بشکه در روز برسد.بر اساس برآوردهای صندوق بین المللی پول ایران صادرات نفت ایران در سال جاری با افت 390 هزار بشکه ای نسبت به سال قبل به 1.76 میلیون بشکه در روز برسد.
بر خلاف تلاش دولت آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است تلاش های دولت آمریکا در این زمینه به نتیجه نخواهد رسید و ایران در سال 2019 نیز 1.2 میلیون بشکه در روز نفت صادر خواهد کرد.
گفتنی است، تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала