اعتراف به ناتوانی جدید ترین جنگنده آلمانی در برابر اس 400

© Sputnik / Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف به ناتوانی جدید ترین جنگنده آلمانی در برابر اس 400
اعتراف به ناتوانی جدید ترین جنگنده آلمانی در برابر اس 400 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از جدیدترین جنگنده های نیروی هوایی آلمان، Eurofighter نمی تواند در برابر سامانه های موشکی دفاع هوایی اس 400 زوسیه مقاومت کند.

به گزارش اسپوتنیک ، نشریه Frankfurter Allgemeine Zeitung، ضمن اعتراف به برتری اس 400 می نویسد Eurofighter برای مبارزه با جنگنده های دشمن ساخته شده و نمی توان موشک های هوا به زمین در آن نصب کرد و به این دلیل برای دفاع از خود در برابر سامانه های زمینی ضد هوایی به داشتن تسلیحات دیگری نیاز دارد. حتی استفاده از جنگنده های چند منظوره "تورنادو" مصونیت در براب اس 400 را تضمین نمی کند جون این سامانه مهیب می تواند اهداف واقع در فاصله تا 250 کیلومتری را منهدم سازد اما شعاع عمل تورنادو از 100 کیلومتر بیشتر نیست. 
یکی از افسران ارتش آلمان خاطرنشان کرد:" اس 400 سامانه بغرنج و مدرنی است که آنرا نمی توان بدون هزینه های زیاد و دادن تلفات از کار انداخت".
اعلام زمان راه اندازی سامانه اس - 400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اعلام زمان راه اندازی سامانه اس - 400 در ترکیه
پیشترشبکه تلویزیونی آمریکایی CNBC اطلاع داده بود دست کم 13 کشور دنیا علاقه‌مند به خرید سامانه اس-400 روسیه جبه ای سامانه های ساخت شرکت های آمریکایی هستند و در عین حال بیمی از تحریم‌های احتمالی آمریکا ندارند.
به گفته منبع این خبر؛ در حال حاضر کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر، الجزایر، مراکش، مصر، ویتنام و عراق در حال مذاکره برای خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه می باشند.
همچنین یکی از منابع این خبر، ضمن اشاره به برتری سامانه های روسی نسبت به آمریکایی گفت: روند خرید تسلیحات آمریکایی همواره با تاخیر هایی اداری مواجه است که برای خرید آنها لازم به دریافت مجوز از چندین سازمان مختلف می باشد، در حالی که در روسیه روند آسان‌تر و سریع‌تر انجام می شود. علاوه بر این، مسکو سلاح‌ها خود را به قیمت پایین‌تری به بازار عرضه می‌کند و برای خدمات آنها نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست.
شخص دیگری در گفتگو با این شبکه تلویریونی گفت: پس از عقد قرارداد خرید تسلیحات روسییه، این کشور در مدت دو سال تمام تسلیحات فروخته شده را به خریدار تحویل می‌دهد که این روند به سختی از سوی آمریکا صورت می گیرد. 
در ماه اکتبر گزارش شد، هند که پیش از این برای خرید این نوع سامانه ها با چین و ترکیه همکاری می کرده، برای خرید سامانه موشکی اس-400 با روسیه به توافق رسیده است.
سامانه اس-400 — (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود. 
سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی ـ عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی پیشرفته ساخته شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала