تحریم معاون سابق پادشاه عربستان به دلیل مشارکت در قتل خاشقجی

© AFP 2023 / Mandel Nganمعاون سابق پادشاه عربستان، به دلیل مشارکت در قتل خاشقجی تحریم شد
معاون سابق پادشاه عربستان، به دلیل مشارکت در قتل خاشقجی تحریم شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا با توجه به پرونده قتل خاشقجی، معاون سابق پادشاه عربستان آقای سعد قطانی و کنسولگر عربستان در ترکیه را تحریم کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت دارایی امریکا، ایالات متحده پس از قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستان، تحریم هایی را علیه معاون سابق شاهزاده عربستان سعودی سعید القطانی تحمیل كرد و کنسولگر عربستان در ترکیه وضع نمود.

اعتراف عربستان به قتل جاشقجی در کنسولگری - اسپوتنیک ایران
اعتراف عربستان به قتل جاشقجی در کنسولگری

پیش از این، ایالات متحده تحریم هایی علیه 17 شهروند عربستان سعودی را در چارچوب قوانین جهانی ماگنیتسکی اعمال می کند که بر اساس آن مقامات آمریکایی فهرست افرادی که تحت سو ظن نسبت به نقص حقوق بشر هستند، قرار می گیرند.

هدر نئورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز چهارشنبه گفت ایالات متحده اقدامات خود را در مورد ریاض در رابطه با قتل روزنامه نگار عربستان سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در ترکیه متوقف نخواهد کرد.

جمال خاشقجی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز از آن محل خارج نشد. دولت عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره کشته شده است، ادعایی که اسناد منتشر شده در رسانه‌ها آن را قویاً رد می کند.

ماهر عبدالعزیز از جمله 15 عامل اطلاعاتی سعودی است که در فاصله کوتاهی پس از حضور خاشقجی، وارد کنسولگری شدند و به نظر می‌رسد در قتل او نقش داشته‌اند.

طبق بیانیه ای که روز پنج شنبه توسط دفتر دادستانی کل عربستان سعودی منتشر شد، 21 نفر در مورد قتل خاشقجی بازداشت شد.     

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала