مجازات قاتلان خاشقجی

© Flickr / Gage Skidmoreمایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای مجازات قاتلان خاشقجی با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ایالات متحده آمریکا در روز 15 نوامبر علیه 17 شخص حقیقی که در زمان قتل خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی سمت هایی در دولت عربستان سعودی داشتند تحریم هایی وضع کرد و برای مجازات مقصران در این قضیه با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد.

آیا آمریکا در قتل خاشقجی دست داشته است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا آمریکا در قتل خاشقجی دست داشته است؟

در اعلامیه منتشره از سوی مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا آمده است:«اقدامات کنونی ما  گام مهمی در نشان دادن واکنش نسبت به قتل خاشقجی است. وزارت خارجه به مطالعه و بررسی تمام اطلاات مرتبط با این جنایت خواهد پرداخت و با کنگره در خصوص این موضوع مشورت خواهد کرد و همچنین با دیگر کشورها همکاری خواهد کرد تا شرکت کنندگان در این جنایت به خاطر قتل جمال خاشقجی خبرنگار منتقد سعودی مجازات شوند».

خاشقجی 59 ساله که با روزنامه واشنگتن پست همکاری می‌کرد، ماه گذشته برای کارهای اداری مربوط به ازدواج خود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کرد، اما هرگز از آن محل خارج نشد.

دولت عربستان سعودی مدعی است که وی در جریان یک مشاجره کشته شده است، ادعایی که اسناد منتشر شده در رسانه‌ها آن را قویاً رد می کند.

ماهر عبدالعزیز از جمله 15 عامل اطلاعاتی سعودی است که در فاصله کوتاهی پس از حضور خاشقجی، وارد کنسولگری شدند و به نظر می‌رسد در قتل او نقش داشته‌اند.

با وجود مدارک غیرقابل انکار از نقش مقام‌های عالی‌رتبه سعودی در قتل این روزنامه‌نگار، دولت آمریکا تاکنون موضع صریحی در این ارتباط اتخاذ نکرده و حاضر به محکوم کردن ریاض نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала