مقایسه تانک روسی"آرماتا" با تانک اسرائیلی

© Sputnik / Aleksey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر مقایسه تانک روسی"آرماتا" با تانک اسرائیلی
مقایسه تانک روسیآرماتا با تانک اسرائیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تانک روسی "آرماتا" در مقایسه با تانک اسرائیلی"مرکاوا" دارای قابلیت بقا، قدرت دفاعی و نیروی مانوردهی بهتری است اما از نقطه نظر وسایل پیشرفته و توانایی خدمه در زمینه مراقبت بر اوضاع اطراف خود از آن عقب است.

به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره در نشریه نشنال اینترست، ضمن بیان این مطلب خاطرنشان می شود امکان زیادی وجود دارد که روسیه برای آزمایش تانک "آرماتا" (Т-14)، آنرا به سوریه اعزام کند و به این خاطر درگیری نظامی میان آرماتا و مرکاوا را مدل سازی می کند.
نویسنده مقاله نشنال اینترست خاطرنشان می سازد آرماتا در مقایسه با تانک اسرائیلی دارای سیستم دفاعی پیشرفته تری بوده ، با سرعت بیشتری حرکت کرده و دارای قابلیت مانوردهی بهتری است.

تی 14 آرماتا - اسپوتنیک ایران
داده نمایی
سلاح جدید روسیه: تی 14 "آرماتا"

تانک روسی با در نظر داشت سیستم های دفاعی فعال خود در مقایسه یا مرکاوا از قابلیت بیشتری برای بقا برخوردار است و این درحالی است که تانک اسرائیلی از این لحاظ از تانک آلمانی Leopard 2 یا تانک امریکایی M1 Abrams برتر می باشد.
نشریه امریکایی بدون سرنشین بودن برج تانک روسی آرماتا را از از جمله کمبود های ان می داند که باعث می شود فرمانده تانک نتواند بطور تمام و کمال بر محیط اطراف خود نظارت کند اما این عیب را می توان با استفاده از سیستم دیده بانی مجازی از نوع سیستم اسرائیلی Iron Vision رفع کرد.
یادآور می شود تانک T-14 "ارماتا" مجهز به پلتفرم واحد، سیستم موشکی دوربرد چند منظوره دفاع هوایی اس 500 ، سیستم راکتی ضد ماهواره‌ ای نودول و سیستم رادیوالکترونیک مختل کننده ارتباطات ماهواره ای Tirada-2S از جمله سلاح های برتر روسیه در جهان است. نشریه معتبر آلمانی "اشترن" در ماه آوریل 2017 نوشت مشخصات توپ 125 میلیمتری تانک تی 14 "آرماتا" از همه نمونه های مشابه خارجی برتر است.
مجله فوکوس می نویسد تانک روسی تی 14 "آرماتا" امروزی ترین تانک در جهان است و خاطرنشان می سازد که کشورهای غربی در رابطه با ظاهر شدن آن ساخت انواع گوناگون رقیبان آنرا آغاز کرده اند و همچنین تسلیحات کهنه شده خود را مدرنیزه می کنند. مثلاً در بریتانیا حدود 400 تانک Challenger 2 که ساخت آنها در سال 1994 شروع شده، مدرنیزه می شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала