ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه

© Sputnik / Sergei Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه
ابراز علاقه 13 کشور دنیا برای خرید سامانه اس - 400 روسیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دست کم 13 کشور دنیا علاقمندی خود را برای خرید سامانه اس - 400 روسیه نسبت به سامانه های مشابه آمریکایی نشان داده اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از CNBC، دست کم 13 کشور دنیا علاقه‌مند به خرید سامانه اس-400 روسیه جای سامانه های ساخت شرکت های آمریکایی هستند و در عین حال بیمی از تحریم‌های احتمالی آمریکا ندارند.
به گفته منبع این خبر؛ در حال حاضر کشورهایی مانند عربستان سعودی، قطر، الجزایر، مراکش، مصر، ویتنام و عراق در حال مذاکره برای خرید سامانه موشکی اس-400 روسیه می باشند.
همچنین یکی از منابع این خبر، ضمن اشاره به برتری سامانه های روسی نسبت به آمریکایی گفت: روند خرید تسلیحات آمریکایی همواره با تاخیر هایی اداری مواجه است که برای خرید آنها لازم به دریافت مجوز از چندین سازمان مختلف می باشد، در حالی که در روسیه روند آسان‌تر و سریع‌تر انجام می شود. علاوه بر این، مسکو سلاح‌ها خود را به قیمت پایین‌تری به بازار عرضه می‌کند و برای خدمات آنها نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست.
شخص دیگری در گفتگو با این شبکه تلویریونی گفت: پس از عقد قرارداد خرید تسلیحات روسییه، این کشور در مدت دو سال تمام تسلیحات فروخته شده را به خریدار تحویل می‌دهد که این روند به سختی از سوی آمریکا صورت می گیرد.
در ماه اکتبر گزارش شد، هند که پیش از این برای خرید این نوع سامانه ها با چین و ترکیه همکاری می کرده، برای خرید سامانه موشکی اس-400 با روسیه به توافق رسیده است.
سامانه اس-400 — (Triumf) نسل جدید سیستم پدافند هوایی روسیه است که توسط مرکز طراحی الماس طراحی شده و به عنوان نوع بهبود یافته از خانواده پدافند هوایی اس-300 به‌شمار می‌رود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала