تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه

© AP Photo / J. Scott Applewhite, Fileتلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه
تلاش آمریکا برای قانع کردن روسیه به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به خبرنگاران اعلام کرد ایالات متحده تلاش می ورزد روسیه را به ضرورت خروج نیروهای ایران از سوریه قانع کند.

به گزارش اسپوتنیک، جیمز جفری در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:" ما نمی بینیم که حضور نیروهای ایرانی در سوریه و امکانات آنها برای توسل به زور از جمله استفاده از موشک های دارای برد کوتاه که می توانند دیگر کشورها را تهدید کنند، به نفع کسی باشد. وظیفه ما اینست که همه از جمله روسیه را قانع کنیم که خروج نیروهای ایرانی بهترین روش برای تامین نتیجه صلح آمیز، ثبات و امنیت نه فقط در سوریه بلکه در سراسر منطقه است".

یادآور می شود پیشتر فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه ابراز امیدواری کرده بود که روسیه مانعی برای حملات هوایی اسرائیل به مواضع ایران در سوریه ایجاد نکند. وی گفته بود دولت این کشور از ارتش روسیه انتظار دارد تا رویکرد مثبت خود را در قبال اسرائیل ادامه داده و به ارتش این کشور اجازه دهد با حملات هوایی خود به مواضع ایران در سوریه، مانع از گسترش نفوذ ایران در نزدیکی مرزهای اسرائیل شود.

اسرائیل با ادعای اینکه ایران با پیشبرد سیاست خود بر آن است تا به طور درازمدت در سوریه حضوری نظامی داشته و بر نفوذ خود در این کشور بیفزاید، به حریم سوریه تجاوز کرده است این در حالی است که ایران با درخواست دولت سوریه در این کشور حضوری مستشاری دارد.
هدف اصلی اسراییل و آمریکا از این حملات کمک به داعش و دیگر تروریست های حاضر در سوریه است تا بلکه مانع نابودی آنها شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала