ترس اتحادیه اروپا از ایجاد ساختار دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران

© AFP 2023 / Vasily Maximovترس اتحادیه اروپا از ایجاد ساختار دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران
ترس اتحادیه اروپا از ایجاد ساختار دور زدن تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تلاش اتحادیه اروپا برای ایجاد مکانیزم پرداخت ها با ایران و دور زدن تحریم های آمریکا در مرز شکست قرار دارد.

به گزارش اسپوتنیک به خبرگزاری رویترز به نقل از منابع خود در دیپلماسی اروپایی حتی یک کشور اروپایی هم فعلا برای استقرار دفتر مرکزی این ساختار در محدوده خود به خاطر خطر واکنش آمریکا موافقت نکرده است.
رویترز نوشت: « در این مرحله هیچ کس فعلا ابراز آمادگی نکرده است ، طبق سخنان یکی از منابع در خصوص امکان استقرار دفتر مرکزی مکانیزم ویژه اتحادیه اروپا برای صورت حساب ها با ایران ، یافتن حتی یک کشور میزبان یک مشکل بزرگ است. برای آنکه مسائل زیادی به آن مرتبط است ، کسی باید محلی برای استقرار آن پیدا کند. یک نگرانی جدی ناشی از عواقب ایجاد این مکانیزم وجود دارد.»

تحریم ها علیه ایران وضع شد، حالا چه؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تحریم ها علیه ایران وضع شد، حالا چه؟

این خبرگزاری خاطر نشان می کند که یکبار دیگر مکانیزم ایجاد شده اروپایی برای صورت حساب ها با ایران باید با بانک های آن کشوری که دفتر در آن قرار دارد همکاری نماید. مقامات کشور نامزدهای بالقوه برای استقرار این دفتر می ترسند ، بانک هایی که با مکانیزم تجارت با ایران همکاری می کنند ممکن است تحت تحریم های آمریکا قرار گیرند.
بریتانیا، فرانسه و آلمان از استقرار این دفتر در محدوده خود امتناع کرده اند. این سه کشور به اتریش این پیشنهاد را دادند اما جواب منفی بوده است. در حال حاضر اتحادیه اروپا لوکزامبورگ و بلژیک را مد نظر دارد اما این کشورها به این مسئله مشکوک بوده و معترضند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала