استن لی، پدر مرد عنکبوتی در گذشت

© Flickr / Sebastian Galianoاستن لی، پدر مرد عنکبوتی در گذشت
استن لی، پدر مرد عنکبوتی در گذشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
استن لی، خالق کمیک مارول در 12 نوامبر در سن 95 سالگی در لس آنجلس درگذشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از گاردین، استن لی، مرد افسانه ای و خالق کمیک مارول در 12 نوامبر در سن 95 سالگی در لس آنجلس درگذشت.

او نویسنده داستان‌های مصور بود و نقش مهمی درخلق کاراکترهای مشهوری چون «مرد آهنی»، «چهار شگفت‌انگیز»، «مرد عنکبوتی» و «مردان ایکس» داشت، شخصیت های داستانی او بیش از نیم قرن است که در ایالات متحده و در سراسر جهان محبوب است. او مردم ابرقهرمانان را معرفی کرد که همه آنها متفاوت بودند: جنسیت، سن، حتی کهکشان هایی که در آن ها صحنه ها اتفاق می افتاد، متفاوت بود، اما همه آنها دریک چیز متحد بودند: تمایل به نجات جهان ما بدون در نظر گرفتن هزینه آن.

این نویسنده با پیوند دادن داستان‌های متفاوت و درگیر کردن شخصیت‌های این داستان‌ها در دنیای ابرقهرمانی مارول چهره فرهنگ عامه غرب را تغییر داد و دنیای ابرقهرمانی مارول را به یکی از محبوب‌ترین سوژه‌های سینما و تلویزیون تبدیل کرد. در دنیای او مرزی وجود نداشت و شخصیت‌های هر داستان به راحتی به دنیای دیگر قهرمان‌ها وارد می‌شدند.

لی سال 1922 به دنیا آمد و کودکی را در دوران رکورد بزرگ اقتصادی گذراند. او خیلی زود و از 17 سالگی به دنیای نویسندگی داستان‌های مصور روی آورد و پله‌های ترقی را در این صنعت با شتاب بالا رفت.

او پس از سه دهه نوشتن بی‌وقفه و خلق داستان‌های بی‌شمار تصمیم گرفت تا آثارش را خودش منتشر کند و ماورل کامیکس را بنا نهاد.

سال 1980 بود که لی به لس‌آنجلس نقل مکان کرد به این امید که به دنیای سینما و تلویزیون وارد شود. او در طول 2 دهه بعدی زندگی با رقابت دشواری روبه‌رو بود، چرا که کمپانی رقیبش با ابرقهرمان‌هایی مثل بتمن و سوپرمن بازار را در اختیار داشت.

او برای رسیدن به موفقیت راه دشواری پیش رو داشت و کارهای ناکامی هم انجام داد که از آن جمله می‌توان به فیلم کم بودجه «چهار شگفت‌انگیز» در سال 1994 اشاره کرد. اما سرانجام سال 2000 با فیلم موفق «مردان ایکس» به کارگردانی برایان سینگر ورق برگشت و زنجیره‌ای از فیلم‌های ابرقهرمانی مارول در سال‌های بعد به پای ثابت پرفروش‌های گیشه تابستان سینما تبدیل شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала