قربانیان آمریکایی جنگ تجاری دولت ترامپ

© AP Photo / Andrew Harnikقربانیان آمریکایی جنگ تجاری دولت ترامپ
قربانیان آمریکایی جنگ تجاری دولت ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشاورزان آمریکایی قربانیان جدید جنگ تجاری آغاز شده توسط دولت دونالد ترامپ هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بلومبرگ، کشاورزان آمریکایی از جنگ تجاری آغاز شده توسط دولت دونالد ترامپ متضرر شده‌اند. آنها نمیتوانند سویا تولید شده خود را به فروش برسانند و مجبور به یافتن راه هایی برای نگهداری آنها هستند تا زمان بهتری برای فروش آنها پیدا کنند.

یک سلاح دیگر چین در جنگ تجاری با آمریکا - اسپوتنیک ایران
یک سلاح دیگر چین در جنگ تجاری با آمریکا

قیمت سویا در تابستان سال جاری پس از اعمال تعرفه 25 درصدی چین بر روی برخی کالاهای آمریکایی به شدت کاهش یافت. واردات از ایالات متحده برای خریداران چینی به صرفه نبوده و آنها برای تامین نیاز خود به سراغ تامین کنندگان دیگری رفته‌اند.
چند ماه پس از آغاز جنگ تجاری، قیمت یک بوشل (35.2 لیتر) سویا دو دلار کاهش یافت و در حال حاضر برابر با 8.87 دلار است. بر خلاف سایر محصولات مانند ذرت، سویا را نمی‌توان برای مدت طولانی ذخیره نمود زیرا از رطوبت اشباع شده و از بین می روند. کشاورزان ایالت ایلینوی آمریکا که از سردمداران جهان در تولید سویا هستند برای ذخیره سویایی که قبلا جمع آوری کرده بودند مجبور به ساخت ظروف دست ساز شدند.
گفتنی است که در اواخر ماه سپتامبر، واردات سویا از ایالات متحده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 90 درصد کاهش یافت. کشاورزان ایلینوی هنوز موفق به پیدا کردن یک بازار جدید نشده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала