تاثیر کافئین بر بدن +ویدئو

© Fotolia / Ferumovتاثیر کافئین بر بدن +ویدئو
تاثیر کافئین بر بدن +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از نوشیدن یک فنجان قهوه چه اتفاقاتی در بدن ما رخ می دهد؟!

به گزارش اسپوتنیک، پس از نوشیدن قهوه در ١٠ دقیقه اول کافئین وارد جریان خون شما می شود، ضربان قلب و فشار خون شما افزایش می یابد. بعد از ٢٠ دقیقه شما احساس هوشیاری و تمرکز بیشتری می کنید و آگاهانه تر تصمیم می گیرید، مسائل و مشکلات را نیز آسان تر حل خواهید کرد. علاوه بر این کافئین با اتصال به گیرنده های آدنوزین مغرتان می تواند به کمتر شدن احساس خستگی و خواب آلودگی کمک کند.


بعد از ٣٠ دقیقه بدن شما شروع به تولید آدرنالین می کند و باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود و نتیجتا دید بهتری پیدا خواهید کرد. در دقیقه ٤٠ سطح هورمون سروتونین در بدن شروع به افزایش می کند و این باعث افزایش و بهبود عملکرد نورون های حرکتی می شود که در افزایش قدرت عضلانی موثر است. و بعد از ٤ ساعت که از نوشیدن قهوه بگذرد، سرعت آزاد شدن انرژی سلول های بدن افزایش می یابد و حتی اگر نشسته باشید بدن شروع به چربی سوزی می کند؛ همچنین کافئین موجود در قهوه باعث افزایش تولید اسید معده می شود. و بعد از شش ساعت، به علت اینکه کافئین موجود در قهوه اثرات دیورتیک یا "ادرارآور" دارد، بدن شما علاوه بر آب برخی از ویتامین ها و و مواد معدنی ضروری را نیز از دست می دهد که می تواند به اختلالات جزئی متابولیسمی کلسیم منجر شود.
بسیاری از کاربران با نوشیدن قهوه صبحگاهی کاملا موافق اند و معتقدند بخش عظیمی از انرژی شان را از نوشیدن قهوه به دست می آوردند، اما برخی دیگر به دلیل دهیدراته شدن بدن سعی می کنند میزان مصرف خود را تحت کنترل داشته باشند.
تحقیقات انجام شده گویای این است که به علت بالا بودن آنتی اکسیدان موجود در قهوه آسیب وارد شده به کبد در اثر مصرف نوشیدنی های الکلی با دو فنجان قهوه در روز جبران خواهد شد و ریسک ابتلا به سیروز کبدی را تا ٤٤ درصد کاهش می دهد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала