ماکرون: کشورهای اروپایی وابستگی شدیدی به دلار دارند

© AFP 2023 / Christophe Archambaultماکرون: کشورهای اروپایی وابستگی شدیدی به دلار دارند
ماکرون: کشورهای اروپایی وابستگی شدیدی به دلار دارند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا وابستگی اروپا به دلار آمریکا را کاهش دهد.

مانع تراشی ماکرون برای دیدار پوتین و ترامپ در پاریس - اسپوتنیک ایران
مانع تراشی ماکرون برای دیدار پوتین و ترامپ در پاریس
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با «سی ان ان» گفت: در حال حاضر اروپا جایگزین مشخصی برای دلار ندارد چرا که «در شرایط فعلی دلار آمریکا به دلیل قدرتش نوعی چیرگی در جامعه بین‌المللی دارد.

ماکرون در ادامه تأکید کرد: تا کنون، ما نتوانسته‌ای یورو را به اندازه دلار تقویت کنیم. ما سال‌های گذشته اقدامات خوبی صورت داده‌ایم اما هنوز کافی نیست.

رئیس‌جمهور فرانسه ادامه داد: این مسئله برای من موضوع حفظ حاکمیت است. بنا بر این می‌خواهم در همکاری بسیار نزدیک با نهادهای مالی‌مان، در سطح اروپا و با تمام شرکا تا این قابلیت را ایجاد کنیم که وابستگی کمتری به دلار آمریکا داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد که البته چنین جایگزینی به هیچ عنوان به دنبال به چالش کشیدن و رقابت با دلار نیست اما «برای ثبات نظم جهانی» وجود آن ضروری است.

ماکرون تأکید کرد: این بدان معنی نیست که به رقیب تبدیل شویم. اما من تصور می‌کنم برای ثبات نظم جهانی، نیازمند یک واحد پولی قوی نظیر دلار هستیم اما باید جایگزین‌هایی نیز داشته باشیم. یورو باید یکی از این جایگزین‌ها باشد و این بدان معنی است که ما باید ساختارهای مالی خود و همچنین تأمین مالی بازیگران اقتصادی‌مان در سطح منطقه یورو را ارتقاء بخشیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала