چرا مصرف ماهی تیلاپیا توصیه نمی شود؟ +عکس

© AFP 2023 / Joel Sagetچرا مصرف ماهی تیلاپیا توصیه نمی شود؟ +عکس
چرا مصرف ماهی تیلاپیا توصیه نمی شود؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خطر مصرف تیلاپیا را جدی بگیرد و ماهی دیگری را جایگزین آن کنید.

به گزارش اسپوتنیک، اخبار مربوط به خطرناک بودن مصرف ماهی تیلاپیا در رسانه ها، خبرگزاری ها و شبکه های مجازی باعث ایجاد تردید در مصرف بین مردم شده است، در حالی که مدت هاست در این باره اطلاع رسانی می شود اما این ماهی هنوز هم طرفداران خود را دارد. بدون بو بودن ماهی تیلاپیا زمان پخت و همچنین ارزان بود آن نسبت به سایر ماهی ها در بازار ایران باعث شده است که ایران رتبه دوم مصرف را در جهان داشته باشد.


به طور معمول اسید چرب امگا ۳ باید بیشتر از اسید چرب امگا ۶ باشد، اما این موضوع در مورد ماهی تیلاپیا صدق نمی کند و میزان امگا ۶ بالایی دارد. همچنین گزارش شده است که ‌۳۰ درصد از حجم این ماهی های پرورشی آب است چون در زمان واردات به آن گلیز (آب روی ماهی) می زنند، همینطور co2 و کلر می زنند که گوشت تیره رنگ آن سفید شود، با بررسی های انجام شده گفته می شود این ماهی همه چیزخوار است، رژیم غذایی این ماهی قیمت مناسبی دارد، سریع رشد می کند و نیاز به مراقبت چندانی ندارد.

View this post on Instagram

#سلامتی #ماهی #تیلاپیا

A post shared by Maman.Mozhi (@maman.mozhi) on Sep 24, 2018 at 8:49am PDT

پس اگر در رژیم غذایی خود از ماهی تیلاپیا استفاده می کنید بهتر است نوعی دیگر از ماهی را جایگزین آن کنید، این ماهی به دلایل گفته شده به شدت برای سلامتی مضر است، مصرف این ماهی بیمارهای قلبی، آسم و آلرژی را تشدید می کند و آلزایمر و بیماری های روده ای را در پی دارد.
کاربران زیادی مخالف مصرف این نوع ماهی هستند، اما گروهی از کاربران اظهار دارند با وجود مصرف مداوم دچار هیچ یک از این بیماری ها نشده اند. نکته ی قابل توجه همین است علائم و عوارض مصرف ماهی تیلاپیا در دراز مدت مشخص خواهد شد، بنابراین با دقت در سبک زندگی و رژیم غذایی خود سلامتی تان را تضمین کنید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала