تولدتان مبارک آقای رئیس جمهور + عکس

© Fotohost agency /  مراجعه به بانک تصاویر حسن روحانی متولد شد + عکس
حسن روحانی متولد شد + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
۲۱ آبان روز تولد حسن روحانی است. رئیس جمهور ایران ۷۰ ساله شد.

به گزارش اسپوتنيک امروز 21 آبان 1397 برابر با جشن 70 سالگي رئيس جمهور ايران است. وي در سال 1327 در سرخه استان سمنان بدنیا امد. وي در تاريخ 22 فروردين 1392 با شعار دولت تدبير و اميد، نماد انتخاباتي کليد، رنگ انتخاباتي بنفش توانست در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود.

اسپوتنيک مجموعه اي از نکات جالب از زندگي، کار و فعاليت هاي سياسي رئيس جمهور ايران را گرد هم آورده است. حسن روحاني در کتاب خاطراتش مي نويسد که وي پس از ورود به حوزه علميه قم، فاميل خود را از فریدون به روحانی تغییر داده است، چرا که به قول دوستان نمي خواست پس از این که آيت الله شود وي را با عنوان آيت الله فریدون خطاب کنند و ترجیح می داد، نام خانوادگي اسلامي داشته باشد. وي در سال 1995 از دانشنامه دکتری حقوق خود در دانشگاه کلدونین گلاسکو دفاع نمود.

پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در سال 1392 وی توانست به عنوان 7 مین رئیس جمهور ایران به قدرت بنشیند. از جمله نکاتي که همواره تمام مصاحبان با آقای روحانی ذکر می نمایند، با متنانت سخن گفتن ایشان است.

روحانی به فوتبال بسیار علاقمند است و به گفته می شود که از طرفداران تیم استقلال تهران  است.

​وي در سال 2018 در هنگام تماشای بازی ایران به طرفداری از تیم ملي فوتبال ايران لباس شماره 12 تیم ملی را به عنوان بازیکن دوازدهم زمین پوشید.

از جمله علایق روحانی، کوه نوردی است. خانه وي در زعفرانیه تهران قرار دارد و به همراه دوستانش روزهاي جمعه صبح زود به کوه نوردي در منطقه توچال مي پردازد.

سکینه پیوندی مادر حسن روحانی می باشد. در عکس زیر خانواده اقای روحانی دیده می شوند.

حسن روحانی, در نخستین روز از سال نوی میلادی در آسایشگاه سالمندان حضرت مریم مقدس در تهران دیدار می کند، وی گاهی اوقات با اشخصا محبوب جوانان من جمله گروه سوسن خام با اواز معروف خود دیدار نموده است. 

​حسن روحانی,در نخستین روز از سال نوی میلادی در آسایشگاه سالمندان حضرت مریم مقدس در تهران pic.twitter.com/FndAIORduf

بخشي از دوره رياست جمهوري روحاني با دونالد ترامپ همراه بوده است. ترامپ و روحاني هرگز همديگر را ملاقات ننموده اند، اما در شبکه هاي اجتماعي گاها جواب يکديگر را مي دهند. در پي تهديدات ترامپ به به صفر رساندن نفت ايران، حسن روحاني ضمن محکوم کردن اين سخنان و تهديد به بستن تنگه هرمز از سوي ايران به ترامپ گفت: با دم شیر بازی نکن، پشیمان کننده است. روحاني در مصاحبه با سي ان ان، اعلام نمود در استفاده زياد ترامپ بر توئيتر اين است که دونالد ترامپ فکر مي کند توئیتر می تواند در جهت پیشی گرفتن از رسانه ها باشد. 

در ارتباط به تمايل ترامپ به ديدار با روحاني و انجام مذاکره، رئیس جمهوری ایران در نشست سازمان ملل متحد، خطاب رئیس جمهور آمریکا گفت: برای گفت‌و‌گو نیازی به گرفتن عکس‌های دونفره نیست، می‌توان در همین جا و در این مجمع عمومی، سخنِ یکدیگر را شنید. من گفت‌و‌گو را از همین جا آغاز می‌کنم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала