عمان به دنبال کسب توافق آمریکا برای دریافت گاز ایران

© AP Photo / Stefan Sauerعمان به دنبال کسب توافق آمریکا برای دریافت گاز ایران
عمان به دنبال کسب توافق آمریکا برای دریافت گاز ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تاثیر تحریم های آمریکا در پروژه خط لوله از ایران به عمان فعلا مشخص نیست.

به گزارش اسپوتنیک، وزیر نفت عمان محمد بن حمد الرومهی بیان داشت مسقط امیدوار است که در این مسئله با واشنگتن به توافق برسد، گازپروم نیز به این پروژه علاقه مند است.
وزیر نفت عمان در میز گرد کنفرانس ADIPEC گفت:" ما گفتگوهای مربوط به این پروژه را ادامه می دهیم. فعلا مطمئن نیستیم که تا چه اندازه سیاست آمریکا روی آن تاثیر گذار است. اما ما با ایران و با آمریکا دوستان خوبی هستیم. ممکن است بتوانیم از طریق مذاکره به توافق خوبی در این پروژه دست یابیم که همه از آن راضی باشند."
وی در پاسخ به این پرسش که آیا گازپروم هنوز به این پروژه علاقه مند است پاسخ داد: " بله؛ گازپروم به این پروژه علاقه نشان می دهد. اگر روسیه ، ایران و آمریکا با ما باشند عالی می شود."

مذاکرات پروژه خط لوله گاز با ایران - اسپوتنیک ایران
مذاکرات در باره پروژه خط لوله گاز با ایران

من امیدوارم که پروژه تا انتها انجام شود. ما به شروع پروژه نزدیکیم. ما پروژه را تمام کردیم و در مرحله بسیار خوبی قرار داریم. من خیلی ناراحت می شوم اگر مجبور شویم آنرا قطع کنیم."
در فوریه سال 2017 ایران و عمان توافق اولیه مربوط به پروژه ساخت خط لوله گاز را امضاء کردند. بهای این پروژه 1.2 میلیارد دلار ارزیابی شده است. ایران به عمان 28 میلیون مترمکعب گاز در شبانه روز طی 15 سال ارسال خواهد کرد. کشورها امیدوارند که ارسال از سال 2020 آغاز شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала