صرفنظر کردن ائتلاف عربی از کمک آمریکا

CC0 / Pixabay / ریاض پایتخت عربستان سعودی
ریاض پایتخت عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی تصمیم گرفت سوخت رسانی به هواپیماهای شرکت کننده در عملیات یمن را بطور مستقلانه و بدون کمک امریکا انجام دهد.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری دولتی عربستان بیانیه ائتلاف عربی در اینباره را منتشر کرده است.
پیشتر روزنامه واشنگتن پست با استناد به منابع خود اعلام کرده بود دولت آمریکا سوخت رسانی به هواپیما های ائتلاف عربی در آسمان را متوقف کرده است چون نمایندگان هر دو حزب اصلی در ایالات متحده در شرایط انتقادات روزافزون از عربستان به خاطر عملیاتش در یمن خواستار اتخاذ چنین تدابیری شده بودند.

چندی پیش مایکل پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که ایالات متحده از ائتلاف تحت حمایت عربستان سعودی خواستار متوقف کردن حملات هوایی در تمامی مناطق یمن شده است.
در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مورد قبول جامعه بین المللی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. ظاهراً ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала