ارزیابی جالب یک رسانه آمریکایی درباره اصول سیاست ترامپ

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی جالب یک رسانه آمریکایی درباره اصول سیاست ترامپ
ارزیابی جالب یک رسانه آمریکایی درباره اصول سیاست ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش اسپوتنیک، مجله The American Conservative می نویسد اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا که در آن وی دولت باراک اوباما ، رئیس جمهور سابق را در "از دست دادن کریمه" مقصر دانست، حاکی از جهالت و غرایض ستیزه جویانه وی است.

پیشتر رئیس جمهور آمریکا بارها اعلام کرده که "اوباما اجازه داد کریمه از دست برود" و همچنین گفته:" من می توانستم در این قضیه موضع کاملاً متفاوتی اتخاذ کنم" و اضافه کرد:"رئیس جمهور پوتین به رئیس جمهور اوباما احترام نمی گذارد".
مجله The American Conservative خاطرنشان می سازد این بیانات بسیار احمقانه هستند. در این زمینه حتی نه خود این جملات بلکه محتوای اظهارات ترامپ مهم است که طبق آن رئیس جمهور امریکا می تواند "اجازه" یا "عدم اجازه" این یا آن اقدام را به دیگر قدرت های بزرگ هسته ای بدهد.
با توجه به گفته های ترامپ، اوباما می توانست و باید جلوی الحاق کریمه را می گرفت اما او هیچ کاری غیر از بپا کردن جنگ جهانی سوم نمی توانست انجام دهد اما ترامپ به خاطر جهالت و غرایض ستیزه جویانه خود به شکل دیگر می اندیشد. مخصوصا که شبه جزیره کریمه جزو منافع مهم و حیاتی امریکا نیست و به خاطر آن نباید جنگ آغاز شود. اگر ترامپ به شکل دیگری می اندیشد ، آدم حتی بازهم عجول تر و بی مسئولیت تری از آن است که ما فکر می کنیم.
چندی پیش گرهاد شرودر، صدراعظم سابق آلمان در مصاحبه با نشریه Aachener Nachrichten اعلام کرد دیر یا زود باید تعلق کریمه به روسیه را به رسمیت شناخت.
سیاستمدار آلمانی گفت:" این واقعیتی است که زمانی باید آنرا پذیرفت. کریمه در سابق نیز متعلق به روسیه بود اما در سال 1954 خروشچف، رهبر وقت شوروی آنرا به اوکراین شوروی هدیه داد. وی فکر می کرد عمر کمونیسم شوروی به اندازه کلیسای کاتولیک خواهد بود اما خوشبختانه چنین چیزی اتفاق نیفتاد".
شرور همچنین تاکید کرد اروپا باید همکاری با روسیه را از سر بگیرد و افزود روسیه نزدیکترین همسایه است و بدون آن صلح درازمدت در این قاره برقرار نخواهد شد.
کریمه پس از همه پرسی مارس 2014 که در آن حدود 97 درصد مردم به پیوستن به ترکیب روسیه رای دادند، بخشی از روسیه شد. این همه پرسی پس از کودتا در اوکراین در فوریه سال 2014 برگزار شد..

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала