گزارش و تحلیل

پرسپولیس ایران، قهرمان واقعی آسیا

© AFP 2023 / Stringerفینال لیگ قهرمان آسیا
فینال لیگ قهرمان آسیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روز شنبه 19 آبان تیم های پرسپولیس تهران و کاشیما انتلرز ژاپن در ورزشگاه آزادی تهران فینال لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا را برگزار می کنند.

ورزشگاه آزادی تهران کابوس ژاپنی ها - اسپوتنیک ایران
ورزشگاه آزادی تهران کابوس ژاپنی ها + عکس
به گزارش اسپوتنیک؛ لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا در فصل جار با تمامی فراز و نشیب های خود فردا با دیدار تیم های پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن در استادیوم آزادی تهران به پایان می رسد و قهرمان این جام مشخص می شود.
بازی رفت فینال این رقابت ها روز شنیه هفته گذشته در ژاپن برگزار شد که این دیدار با نتیجه 2 بر 0 به سود تیم ژاپنی به پایان رسید و فردا نماینده ایران باید برای رسیدم به جام قهرمانی باشگاه های آسیا باید حریف خود را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.
پرسپولیس که با مشکل عدیده ای در این فصل دست و پنجه نرم کرد که از مهمترین این مشکلات می توان به کمبود بازیکن به علت بسته بودن پنجره نقل و انتقالات این تیم اشاره کرد.
اما با تمامی این مشکلات، تیم پرسپولیس حریف خود را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و توانست به عنوان سومین تیم ایرانی راهی فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شود.
پرسپولیس ایران حریفان قدرتمندی از غرب آسیا همانند الدحیل و اسد قطر روبرو شد که هزینه های هنگفت و در اختیار داشتن بازیکنان بزرگی مانند ژاوی و گابی را شکست داد و به فینال رسید که همین امر باعث شده که بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان این تیم، پرسپولیس را که با این بضاعت کم به فینال رسیده، قهرمان واقعی می دانند.
اما هواداران پرشمار پرسپولیس با وجود شکست 2 بر 0 این تیم در برابر کاشیما در ژاپن، همچنان به قهرمانی این تیم در ورزشگاه آزادی و یک بازگشت رویایی امیدوار هستند. پرسپولیس پیش از این نیز با وجود شکست در برابر تیم الدحیل موفق شد این تیم را با سه گل در ورزشگاه آزادی شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند.

مهرداد میناوند بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس درباره دیدار حساس پرسپولیس با خبرگزاری اسپوتنیک به گفتگو نشست.

© Sputnikمهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران
پرسپولیس ایران، قهرمان واقعی آسیا - اسپوتنیک ایران
مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران
پرسپولیس در نیمه نخست دیدار رفت با حریف ژاپنی خود بسیار خوب و منطقی عمل کرد و حتی فرصت هایی برای گلزنی هم داشت، اما در نیمه دوم این بازی به عقیده من به دلیل عمده دریافت دو گل به خاطر مسافت طولانی بر هم خوردن ساعت استراحت بازیکنان، از نظر بدنی تا حدود کم آوردن و همچنین کمبود بازیکنان به شکست پرسپولیس منجر شد.

تیم کاشیما و در کل تیم های ژاپنی یک موزی گری تاکتیکی دارند و اینکه فوتبال را از بچگی به صورت حرفه ای یادگرفتند و به یک بلوغ تاکتیکی رسیدند و در تغییر تاکتیک در دفاع و حمله کاملا یک تیم حرفه ای هستند، ولی در کل نمی توان گفت این تیم از تیم های قطری قویتر نبود. شاید به فرض با دیدن ژاوی و گابی به نظر بیاد که تیم السد بسیار قویتر از کاشیما است ولی به عقیده من اینچنین نیست.

کاشیما تماشاچی های فوق العاده حرفه داشت که از دقیقه اول بازی با قدرت به تشویق تیم خود پرداختند و این موضوع خیلی می تونه در روحیه تیم مقابل تاثیر گذار باشد. اما با تمام این اوصاف من فکر می کنم که پرسپولیس در تهران و در ورزشگاه آزادی بتواند نتیجه بازی رفت را جبران کند.

پرسپولیس با این بازیکن ها و با این بضاعتی که داشته واقعا کار بزرگی انجام داده که تا این مرحله بالا آمده، اما من همچنان امیدوارم که این تیم در تهران مزد زحمات خودش را بگیرد و من واقعا به موفقیت این تیم امیدوار هستم. اگر من تصمیم گیرنده بودم همین امروز جام قهرمانی را به این تیم که با مشکلات فروان تا اینجا رسیه اهدا می کردم.

پرسپولیس پیش از این هم بازگشت هایی رویایی را داشته و قتی در ورزشگاه آزادی برابر الدحیل موفق شد این تیم را شکست دهد و به مرحله بعد صعود کند. این ذهنیت که این کار شدنی است در ذهن بازیکنان پرسپولیس وجود دارد که از نظر روحی روانی بسیار مهم و تاثیر گذار است.

بازیکنان پرسپولیس با تمام وجود و با غیرت بازی می کنند و شجاع خلیل زاده هم از اون دسته بازیکن هایی است که با تعصب بالا بازی می کند و نوع بازی شجاع به این شکل است که حتی من را به یاد بازی های خودم می اندازد، اما در کل شجاع و حتی سایر بچه ها باید در بعضی مواقع خودشان را کنترل کنند. تیم ژاپنی همانطور که گفتم موزی گری تاکتیکی خاصی دارد و برای اینکه تمرکز بازیکن های پرسپولیس را برهم بزنند، تلاش خواهند کرد که در مقابل بچه های ما باید بسیار باهوش عمل کنند که اسیر تاکتیک های این تیم نشوند.

شوک بزرگ به پرسپولیس پیش از فینال - اسپوتنیک ایران
شوک بزرگ به پرسپولیس پیش از فینال
ناجی پرسپولیس در این دوره از بازیها تمامی بازیکنان این تیم بودند که در پست های مختلف بهترین بازی های خود را به نمایش گذاشتند، اما من فکر می کنم علیپور در این بازی می تونه در خط حمله پرسپولیس بسیار موثر واقع بشه، علیپور در یک جاهایی یک کارهای غیر قابل باور انجام میده و من فکر می کنم علیپور ناجی پرسپولیس در این دیدار باشد.

ما در ایران تماشاچی های بسیار خوبی داریم ولی در بعضی مواقع باید انتقاد پذیر باشیم، همه دیدیم که هواداران کاشیما چطور از این تیم 90 دقیقه بدون وقفه حمایت کردند و ما هم باید یاد بگیریم که از تیم های خودمان محکم و استوار از دقیقه اول به صورت یکدست و هماهنگ تا دقیقه 90 حمایت کنیم.

در ایران خانم هایی هستند که بسیار بیشتر از مردها طرفدار فوتبال هستند و من فکر می کنم این حق مسلم خانم هاست که برای دیدن و تشویق تیم مورد علاقه به استادیوم ها راه پیدا کنند. من شخصا از اینکه خانم ها اجازه حضور در ورزشگاه ها راندارند، واقعا ناراحت هستم و امیدوارم روزی برسه که در ایران هم خانم ها ننیز اجازه ورود به ورزشگاه ها را پیدا کنند. البته این اتفاق در بازی ایران و بولیوی به صورت اختصاصی رخ داد، اما میدوارم که تمامی خانم ها بتوانند وارد ورزشگاه بشوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала