اعتراف یک شهروند ایران به نقض تحریم های آمریکا

© Photo / Coolcaesarاعتراف یک شهروند ایران به نقض تحریم های آمریکا
اعتراف یک شهروند ایران به نقض تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرش سپهری، شهروند 38 ساله ایران خود را در تبانی با هدف صادرات فناوری ها و کالاهای قابل استفاده دو گانه به جمهوری اسلامی و نقض تحریم های آمریکا علیه تهران مقصر دانست.

به گزارش اسپوتنیک، سپهری یکی از کارمندان و عضو هیات مدیره یک شرکت ایرانی به نام شرکت تجهیز صنعت شایان بوده که به خاطر خریداری قطعات برای برنامه هسته ای ایران از سال 2011 تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار داشته است.
وی می خواست تجهیزات سونار با کیفیت بالا، بوردهای الکترونیکی ذخیره اطلاعات، لپ تاپ، و دیگر قطعات را با دورزدن تحریم ها از آمریکا به ایران منتقل کند. در نظر بود این کار از طریق شرکت های جعلی در امارات عربی متحده و هنک کنگ انجام شود.
صفری در معرض خطر 5 سال حبس قرار دارد.

اخطار جدید آمریکا به کشورهای جهان - اسپوتنیک ایران
اخطار جدید آمریکا به کشورهای جهان
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که علاوه بر انواع گوناگون محدودیت ها صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است ، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت با ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала