آیا قاتلان خاشقجی یک روزنامه نگار ایرانی را هدف قرار می دهند؟

© REUTERS / Osman Orsalآیا قاتلان خاشقجی یک روزنامه نگار ایرانی را هدف قرار می دهند؟
آیا قاتلان خاشقجی یک روزنامه نگار ایرانی را هدف قرار می دهند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک روزنامه نگار ایرانی که برای گاردین کار می کند، پستی را در توئیتر منتشر کرد که دلایل قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را آشکار می کند.

به گزارش اسپوتنیک، سعید کمالی دهقان، روزنامه نگار ایرانی، که برای گاردین کار می کند، در 31 اکتبر یک مقاله در وب سایت گاردین منتشر کرد که در آن اظهار داشت، بن سلیمان در ارتباط نزدیک با کسانی است که منابع مالی تلویزیون ایران اینترنشنال تی وی در لندن را تامین می کنند.

او در توئیتر نوشت: دلیل ترور روزنامه نگار جمال خاشقجی این بود که دهقان در 26 سپتامبر با او صحبت کرد و گفت که بن سلمان و سعود القحطانی منابع مالی تلویزیون ایران‌اینترنشنال را تامین می کنند.

در توئیت های بعد، دهقان از ترکیه و گاردین خواسته است تا این نسخه از آنچه که درباره خاشقجی اتفاق افتاده است را تایید کند و از خانواده اش خواسته است که با وی تماس نگیرند.

​​به نظر می‌رسد کمالی دهقان پس از انتشار توئیت افشاگرانه امروز خود تهدید شده یا نگران جان خود و دچار شدن شدن به سرنوشت خاشقجی است.

بعد از چند لحظه توییت های خبرنگار پاک شدند، فعلا مشخص نیست چه کسی این توئیتها را پاک کرده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала