خوابیدن در روشنایی لامپ، خطرناک است

© Fotolia / 2mmediaخوابیدن در روشنایی لامپ، خطرناک است
خوابیدن در روشنایی لامپ، خطرناک است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان موفق به کشف ارتباط بیماری های قلبی و خوابیدن با چراغ روشن شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تحقیقات انجام شده توسط دکتر الکساندر کالینکین، متخصص قلب و مغز و اعصاب از دانشگاه ام گ او روسیه، افرادی که ددر ر تاریکی کامل نمی خوابند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی افزایش می یابد. از سوی دیگر افرادی که قبل از طلوع آفتاب بر می خیزند نیز با بیماری های گوناگون رو به رو می شوند. 

خواب آلودگی - اسپوتنیک ایران
خواب آلودگی روزانه خطرناک است؟

در حال حاضر، اطلاعات بیشتر نشان می دهد که بین روشنایی بیش از حد و خواب ارتباط عمیقی وجود دارد. در شهر های بزرگ این مشکل برای شهروندان بیشتر رخ می دهد. بیماری های قلبی و عروقی ارتباط مستقیمی با خواب در تاریکی دارد.
به نقل از این دانشمند روسی، نور تنظیم کننده اصلی تولید ملاتونین است که به سلولهای بدن سیگنال می دهد که شب فرا رسیده است. هر سلول با توجه به زمان خود کار می کند، به طوری که ماهیت دوره ای برخی از سلول ها 24 ساعته است و ملاتونین فرمان را برای تنظیم این چرخه می دهد. اگر شما در شب در تاریکی نخوابید ملاتونیون نمی تواند دستور لازم برای خواب را به مغز شما برساند.
پيش از اين در خبر ها آمده بود که محققان دریافتند مغز انسان در هنگام خواب خاطراتی را که در بیداری قابل یادآوری نیستند، بازبینی کرده و خاطرات ماندگار و فراموش شدنی را ساماندهی می کند.آنها با کمک بیماران مبتلا به صرع که در مغز آن ها الکترود کار گذاشته شده است، توانستند الگوهای فعالیت مغز را با دقت بالا ارزیابی کنند. برای این منظور از داوطلبان خواستند که مجموعه ای از تصاویر را به خاطر بسپارند. سپس فعالیت مغز آن ها را در هنگام خواب اندازه گیری کردند و توانستند آثار فعالیت باند گاما مربوط به هر تصویر را شناسایی کنند. در جریان این تحقیقات مشخص شد در هنگام خواب مغز داوطلبان هر یک از تصاویر را مجددا به خاطر می آورد و قادر است تصاویری را بازبینی کند که در هنگام بیداری، قادر به یادآوری آن ها نیست. بر اساس این تحقیقات فعال شدن یک تصویر در هنگام خواب، یادآوری آن را در زمان بیداری تضمین نمی کند. در واقع زمانی که فعالیت باند گاما مربوط به یک تصویر با امواج هیپوکامپ همراه باشد، شخص قادر است آن تصویر را مجددا به یاد آورد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала