حمایت سفیر ایران در انگلیس از خبرنگار افشاگر گاردین

© AP Photo / Emrah Gurelحمایت سفیر ایران در انگلیس از خبرنگار افشاگر گاردین
حمایت سفیر ایران در انگلیس از خبرنگار افشاگر گاردین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حمید بعیدی‌نژاد در توییتی از خبرنگار ایرانی گاردین حمایت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس در واکنش به اظهارات سعید کمالی دهقان، روزنامه نگار ایرانی گاردین در خصوص تامین منابع مالی شبکه ایران اینترنشنال تی وی توسط افراد مرتبط با بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در حساب توییتری خود نوشت: مقامات ذیربط از مخاطرات احتمالی برای آقای کمالی آگاه هستند و سفارت نیز با آنها در تماس است.

گفتنی است پیش از این سعید کمالی دهقان مطرح کرده بود که جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد عربستان سعودی به دلیل افشای پشت پرده حمایت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از یک شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان مستقر در انگلیس کشته شده است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала