خارج شدن چهار بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های آمریکا

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiخارج شدن چهار بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های آمریکا
خارج شدن چهار بانک ایرانی از فهرست تحریم‌های آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه‌داری آمریکا، چهار بانک ایرانی را از فهرست تحریم‌های خود خارج کرد و بدین ترتیب این بانک‌‌ها می‌توانند به سیستم جهانی سوئیفت متصل شوند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، بنا بر اعلام روز پنجشنبه 8 نوامبر خزانه‌داری آمریکا چهار بانک خاورمیانه، بانک حکمت ایرانیان، بانک مهر ایران و موسسه مالی توسعه را از فهرست تحریم‌های ایالات متحده خارج شدند.
پیشتر و هم‌زمان با آغاز اجرای بسته دوم تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام شده بود که 50بانک و زیرمجموعه‌های آن‌ها مورد تحریم قرار گرفتند و جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی معروف به(سوئیفت)اعلام کرد که اجرای تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های ایرانی را از راه منع این بانک‌ها از رسیدن به سامانه حواله‌های بین‌المللی بین بانکی آغاز کرده است.

واکنش اتحادیه اروپا به قطع ارتباط بانک های ایرانی با سوئیفت - اسپوتنیک ایران
واکنش اتحادیه اروپا به قطع ارتباط بانک های ایرانی با سوئیفت

هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
موج دوم تحریم های آمریکا که علاوه بر انواع گوناگون محدودیت ها صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داده است ، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت ها علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت با ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала