آیا روسیه برای نابودسازی آمریکا به سلاح جدیدی نیاز دارد؟

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationآیا روسیه برای نابودسازی آمریکا به سلاح جدیدی نیاز دارد؟
آیا روسیه برای نابودسازی آمریکا به سلاح جدیدی نیاز دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه برای نابود سازی آمریکا در صورت وقوع جنگ به سامانه جدید "آوانگارد" نیاز ندارد چون ایالات متحده دارای چنان سپر موشکی نیست که بتواند حتی جلوی موشک های بالستیک موجود فعلی را بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، نشریه نشنال اینترست ضمن بیان این مطلب می نویسد روسیه دارای 528 موشک بالستیک زمین پایه و زیر دریایی است اما حتی بخش اندکی از این موشک ها با پایان دادن به موجودیت ایالات متحده به عنوان یک کشور کفایت می کند.
به نوشته این نشریه، آمریکا فقط می تواند چنان سیستم ضد موشکی را مستقر کند که موشک های شلیک شدهراز سوی کشورهای کوچکی همچون کره شمالی را منهدم کند اما این سیستم قادر نیست جلوی موشک های بالستیک روسی را بگیرد. نشنال اینترست خاطرنشان می سازد واشنگتن در قرن بیستم میلادی تلاش ورزیده بود سامانه هایی برای دفاع از خود در برابر موشک های بالستیکی از جمله برنامه در سالهای 60 وبرنامه "جنگ های ستاره ای" ریگان را بسازد اما هیچ آدم سالم اندیشی باور نمی کند که هرگونه برنامه های جدید در آینده بتواند بطور تضمین شده جلوی موشک هایی را بگیرند که با سرعت 20 برابر سرعت صوت به سوی ایالات متحده پرواز کنند.

قدرت سیستم موشکی آوانگارد روسیه و ضعف آمریکا در برابر آن - اسپوتنیک ایران
قدرت سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه و ضعف آمریکا در برابر آن

به این ترتیب جدید ترین تسلیحات روسیه برای سوراخ کردن چنان سپر موشکی ساخته شده اند که امریکا در اختیار ندارد و بعید است که اصلاً زمانی صاحب آن شود.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در اواسط اکتبر اعلام کرد روسیه در ماه های آینده سامانه های موشکی "آوانگارد را فعال خواهد کرد.
ولادیمیر پوتین در پیام سالانه خود به پارلمان روسیه در اول مارس خبر از ایجاد سیستم موشکی "آوانگارد" روسیه با قابلیت پرواز در لایه های متراکم جو با سرعت بیش از 20 برابر سرعت صوت را داد.
پوتین گفت روسیه موشک‌های بالستیک جدید و نیرومندی را ساخته که سیستم‌های دفاعی قادر به مقابله با آنها نیستند و استفاده از سامانه های دفاع ضدموشکی در برابر آنها بیهوده است.
آوانگارد، جدیدترین سلاح هایپرسونیک روسیه است که می تواند به آسانی از سپر موشکی آمریکا عبور کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала