ظریف خطاب به پمپئو: خجالت نمی کشید؟

© AP Photo / Brendan Smialowskiظریف خطاب به پمپئو: خجالت نمی کشید؟
ظریف خطاب به پمپئو: خجالت نمی کشید؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف به ادعای پمپئو پیرامون کمک عربستان به یمن پاسخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، وزیرخارجه کشور ایران در پاسخ به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پیرامون کمک های انسان دوستانه عربستان به یمن، گفت: شما خجالت نمی کشید؟

محمد جواد ظریف در پیامی توئیتری نوشت: « میدونی چیه آقای پمپئو؟! اصلا خود یمنی ها مسئول قحطی هستند که با آن مواجهند!! آنها باید به اذناب قصاب شما — که میلیاردها دلار برای بمباران اتوبوس مدارس آنها مصرف می‌کنند و «میلیونها برای کاهش مشکل قحطی» اجازه می دادند که بدون هیچ مقاومتی نابودشان کند. آیا شرم ندارید؟»

پمپئو وزیر خارجه آمریکا در گفت و گو با یک رسانه خارجی مدعی شد که رژیم عربستان میلیون ها دلار برای کمک های بشردوستانه به یمن اختصاص داده است.

این در حالی است که عربستان نزدیک به چهار سال است که جنگی را بر مردم یمن تحمیل کرده که نتیجه ای جز کشته یا زخمی شدن هزاران یمنی و آواره شدن میلیون ها نفر دیگر نداشته است.

ائتلاف عربی طی این چند سال پیوسته با انواع تسلیحات کشنده و غیرمتعارف از جمله بمب های خوشه ای یمن را بمباران کرده است.

سعودی ها در تابستان سال جاری با بمباران یک اتوبوس حامل کودکان دبستانی، 39 نفر را کشته و 51 تن دیگر را زخمی کردند که بیشتر قربانیان کودک بودند.

ائتلاف نظامی به سرکردگی عربستان از فروردین ماه سال 94 با ادعای حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن، این کشور را هدف تجاوز نظامی قرار داد که بر اثر آن تاکنون دستکم 16 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала