انتقاد تند بن سلمان از روسیه، ترکیه، ایران

© REUTERS / Bandar Algaloud/Courtesy of Saudi Royal Courtانتقاد تند بن سلمان از روسیه، ترکیه، ایران
انتقاد تند بن سلمان از روسیه، ترکیه، ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وليعهد عربستان مي گويد که پرونده مرگ خاشقجی نباید توجهات را از کارشکنی های ایران منحرف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت آکسیون، ولیعهد عربستان از ترکیه، روسیه و ایران انتقاد نمود.
ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان، در ریاض با یک هیئت نمایندگان ایالات متحده دیدار کرد و در طی این دیدار ها از ترکیه، روسیه و ایران انتقاد نمود. 

ولیعهد عربستان برکنار می شود - اسپوتنیک ایران
ولیعهد عربستان برکنار می شود

در این نشست، شاهزاده وعده داد که مجرمین قتل روزنامه نگار خاشقجی را مجازات کنند. به نظر او، پرونده قتل این روزنامه نگار نباید توجه جامعه جهانی را از وضعیت ایران منحرف کند.
این سایت گزارش می دهد که این جلسه توسط جوئل رزنبرگ مشاور سابق نخست وزیر اسرائیل و نویسنده معاصر، که دارای تابعیت ایالات متحده و اسرائیل است، برگزار شده است.
روزنبرگ در مصاحبه ای با آکسیون بیان داشت که در جریان این نشست، شاهزاده سلمان به طور مداوم از ایران، روسیه، ترکیه و رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان انتقاد کرد.
وی گفت: " دشمنانش، با استفاده از این فرصت (قتل خاشقجی) وضعیت را تشدید می کنند".
جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала