وضعیت مسلمانان در آلمان وخیم می شود

اشتراک
بیگانه ستیزی و بخصوص دشمنی با اسلام و مسلمانان در جامعه آلمان شدت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه «زوددویچه سایتونگ»، بر اساس نتایج یک بررسی بیگانه ستیزی در جامعه آلمان افزایش پیدا کرده و مسلمانان آشکارا و به صورت روزافزون در جامعه آلمان با نگرش منفی تری روبرو می شوند.

نتایج جدیدترین نظر سنجی نشان می‌دهد که میزان بیگانه ستیزی و بخصوص دشمنی با اسلام و مسلمانان در جامعه آلمان شدت گرفته است.

وزیر خارجه آلمان : توافق با ایران ضامن امنیت منطقه است - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه آلمان : توافق با ایران ضامن امنیت منطقه است

این یافته ها بر اساس بررسی محققان لایپزیگ درباره موضوع اقتدارگرایی در جامعه آلمان به دست آمده است. نتایج این بررسی را اولیور دکر و المار براهلر از دانشگاه لایپزیگ در برلین ارائه داده اند.

دکر، که رئیس این بررسی است درباره نتایج بدست آمده در این تحقیق هشدار داده است. وی درباره تمایل شهروندان آلمانی به راستگرایی افراطی هشدار داد.

این محققان از سال 2002 نگرش های آلمانی ها درباره موضوع راستگرایی افراطی را مورد بررسی قرار داده اند و هر دو سال یک بار نتایج بررسی های خود را منتشر می کنند.

نتایج این بررسی و سوالاتی که در آن شده است نشان می دهد که 24 درصد شهروندان یعنی حدود یک چهارم آن  ها موضع ردی نسبت به خارجی ها و بیگانگان دارند. در این زمینه بین شرق و غرب آلمان اختلاف زیادی وجود دارد و در حالی که در غرب 22 درصد تصورات بیگانه ستیزانه دارند، در شرق آلمان حدود 31 درصد چنین نگرش هایی را دارند.

در مجموع 36 درصد آلمانی ها بر این باورند که خارجی ها به کشور آن ها می آیند تا از امکانات اجتماعی آن ها بهره مند شوند. بیش از یک چهارم آن ها بر این باورند که اگر خارجی ها شغلی در آلمان نیابند به وطن خود باز می گردند. حدود 36 درصد شهروندان آلمانی خارجی ها را خطری برای کشورشان می دانند. در همه این موارد شرق آلمان مواضع افراطی تری نسبت به غربی ها داشتند.

محققان این تحقیق بر این باورند که با وجود اینکه تبادل فرهنگی در زندگی روزمره انسان ها صورت می گیرد اما نگرش های متعصبانه در جامعه آلمان کاهش پیدا نکرده و خارجیان همچنان یک تصویر دشمنی را در جامعه آلمان دارند.

همچنین نتایج این بررسی نشان می دهد که مردان نگرش های بیگانه ستیزانه تری نسبت به زنان دارند و افراد با سنین بالاتر هم نسبت به جوانان مواضع بیگانه ستیزانه تری دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала