نظر لاوروف درباره تحریم های آمریکا علیه ایران

© Sputnik / Roman Makhmutov /  مراجعه به بانک تصاویر نظر لاوروف درباره تحریم های آمریکا علیه ایران
نظر لاوروف درباره تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تحریم های آمریکا علیه ایران نه فقط مطلقاً غیر قانونی هستند بلکه تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، لاوروف ضمن بیان این مطلب خاطرنشان کرد:" شکل اعلام و اجرای این تدابیر، احساس دلسردی عمیق را به وجود می آورد".
وزیر خارجه روسیه همچنین افزود روسیه قصد دارد با وجود خروج آمریکا از برجام این توافقنامه اتمی را اجرا کند.
لاوروف خاطرنشان ساخت اروپاییان، روسیه، چین و ایران ادامه پایبندی خود به برجام را مورد تاکید قرار داده اند.
موج دوم تحریم های آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد. واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای برجام در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала