احتمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در پرونده اسکریپال

© REUTERS / Kommersant/Yuri Senatorovاحتمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در پرونده اسکریپال
احتمال تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در پرونده اسکریپال - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص اعمال تحریم جدید علیه روسیه در ارتباط با پرونده اسکریپال رایزنی می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، تحریم های جدید علیه روسیه در ارتباط با پرونده سرگئی اسکریپال اعمال خواهد شد. 

پوتین: مضنونان پرونده اسکریپال پيدا شدند - اسپوتنیک ایران
پوتین: مظنونان پرونده اسکریپال پيدا شدند

او گفت، "ما قصد داریم مطابق با مقررات قانونسلاح های شیمیایی و بیولوژیکی عمل کنیم که نیازمند تحمیل تحریم های بیشتری در ارتباط با روسیه است".
وی در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات بعدی وزارت امور خارجه آمریکا پس از اعلام "عدم پذیرش روسیه" در عدم استفاده از سلاح های شیمیایی گفت: وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص اعمال تحریم جدید علیه روسیه در ارتباط با پرونده اسکریپال رایزنی می کند.
پیش از این، رئیس کمیته بین المللی مجلس نمایندگان ایالات متحده، گفت که روسیه به نظر می رسد که "با الزامات قانون" ایالات متحده در مورد سلاح های شیمیایی آشنایی ندارد و آن را رعایت نمی کند.
همچنین در ماه سپتامبر، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آماده بسته جدیدی از تحریم ها علیه روسیه است.

سرگئی اسکریپال، جاسوس بریتانیا و یولیا ، دخترش روز 4 مارس در شهر سالزبری بریتانیا مسموم شدند. طرف بریتانیایی ادعا می کند که دولت روسیه در مسمومیت اسکریپال با ماده А234 دست داشته است اما مسکو این اتهام را اکیدا رد می کند. به دنبال بریتانیا ، تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کانادا، نروژ، اوکراین ودیگر کشورها تصمیم گرفتند در رابطه با قضیه سالزبری دیپلمات های روسی را اخراج کنند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала