سیاست ترامپ درخصوص ایران مانع افزایش قیمت نفت شد

© REUTERS / Kevin Lamarqueسیاست ترامپ درخصوص ایران مانع افزایش قیمت نفت شد
سیاست ترامپ درخصوص ایران مانع افزایش قیمت نفت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بیان داشت که در واقع به خاطر او بهای نفت در بازارهای جهانی به شاخص ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار به ازای هر بشکه نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ معتقد است ، به خاطر اینکه آمریکا تصمیم گرفت در مسئله تحریم های علیه ایران مصالحه کند، این اتفاق نیافتاد.
ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی مربوط به نتایج انتخابات کنگره گفت: «ما تحریم های شدیدی در تاریخ کشورمان وضع کردیم، کره شمالی نیز (من جمله کشورهایی که تحت تحریم های شدید است). اما من به برخی کشورها دسترسی خرید نفت از ایران را دادم. من این کار را برای این کردم که باید به آنها کمک شود. اما بیشتر از همه برای این بود که نمی خواستم نفت به ۱۰۰ تا ۱۵۰ دلار به ازای هر بشکه برسد. اما من آنرا پایین می آورم. اگر شما به بهای نفت نگاه کنید، به تدریج طی چند ماه کم می شود.»

آیا فروش نفت ایران در بورس موفق می‌شود؟ - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
آیا فروش نفت ایران در بورس موفق می‌شود؟

رئیس جمهور آمریکا خاطر نشان کرد: «ما یک انحصار داریم که نامش اوپک است. و من از این انحصار خوشم نمی آید… ما به نفت ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار احتیاج نداریم. این بازار بسیار شکننده ایست و ممکن است چنین اتفاقی بیافتد.»

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала