نشنال اینترست: موشک‌های ایران روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند

© AP Photo / Iranian Defense Ministryنشنال اینترست: موشک‌های ایران روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند
نشنال اینترست: موشک‌های ایران روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نشنال اینترست حمله‌های ایران به مواضع تروریست‌ها را پرقدرت‌ترین حملات موشکی ایران در ۲۰ سال اخیر دانست.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از تسنيم، نشریه آمریکایی نشنال اینترست حمله‌های موشکی اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها را پرقدرت‌ترین حملات موشکی ایران طی ۲۰ سال اخیر توصیف و اعلام کرد موشک‌های ایران روز به روز بهتر می‌شوند.

سپاه ایران به موشک های بالستیک دریایی مجهز شد - اسپوتنیک ایران
سپاه ایران به موشک های بالستیک دریایی مجهز شد

ایران به رغم مطالبات دولت آمریکا مبنی بر توقف کامل فعالیت موشکی خود، به توسعه فزاینده موشک‌های دوربرد ادامه می‌دهد و در برخی موارد از موشک‌های کوتاه برد خود استفاده می‌کند. اين نشريه در ادامه با فهرست کردن تمامي موشک هاي ايران، حرف خود را به اثبات رساند.

به نقل از اين نشريه، تهران در حالی قدرت موشک‌های خود را به نمایش می‌گذارد که در ماه مه امسال دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با طرح ادعایی مبنی بر تلاش ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای، تصمیم خود برای خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام را به رغم انتقادات گسترده بین المللی عملی کرد.

تحریم های تکمیلی آمریکا که صادرات نفت را نیز شامل می شود از پنجم نوامبر اجرایی شد. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا اطلاع داد که واشنگتن کشورهای چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه را به طور موقت از این تحریم ها معاف می کند. برایان هوک نماینده ویژه آمریکا در امور ایران هشدار داد، کسانی که بخواهند مکانیزم محدودیت های علیه ایران را دور بزنند ، بلافاصله تحریم خواهند شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала