عدم حمایت واشنگتن از تشکیل ناتوی عربی

© Sputnik / Stringerناتوی عربی
ناتوی عربی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پیشتیبانی آمریکا از ناتوی عربی علیه ایران فقط محدود به فروش جنگ‌افزار می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه خبری المانیتور، پشتیبانی آمریکا از نیروهایی موسوم به «ناتوی عربی» علیه ایران، محدود به فروش جنگ‌افزارها به این کشورها خواهد بود.

رزمایش نظامی موسوم به «سپر عرب» که در مصر به مدت دو هفته برگزار می‌شود و در آن، نیروها و مستشارانی از 8 کشور عربی مشارکت دارند، «اختلافات سیاسی در محور متخاصم علیه ایران» را مورد تاکید قرار می‌دهد.

ناتوی عربی از خیال تا واقعیت - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
ناتوی عربی از خیال تا واقعیت

اختلافات سیاسی در جبهه متحد علیه ایران، در زمانی رو می شود که دولت آمریکا اعمال تحریم‌هایش علیه ایران را دوباره از سرمی‌گیرد. همچنان‌ که قطر از این رزمایش که مصر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت، بحرین و اردن در آن شرکت دارند، دور نگه‌ داشته شده است.

اجرای پروژه موسوم به «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه»، که واشنگتن آن را بر ائتلاف نظامیِ پیشنهادی محمد بن‌سلمان ولیعهد سعودی ترجیح داده است تا ماه ژانویه سال آینده به تاخیر افتاده است.

 این پایگاه خبری به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ امیدوار است بحران در میان کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و قطر قبل از تاسیس رسمی «ائتلاف» حل و فصل شود.

المانیتور در این گزارش خاطرنشان کرد که تشکیل «ائتلاف استراتژیک خاورمیانه» با چالش‌های عدیده‌ای در ماه‌های نخست مواجه می‌شود به‌ویژه در زمانی‌که دولت ترامپ برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یمن و اجرای تحقیقات کامل درباره قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد عربستان تأکید می‌کند.

بهر حال، حمایت آمریکا از هرگونه «ناتوی عربی» در آینده بر فروش تسلیحات محدود می‌شود، همان‌گونه که یک مقام آمریکایی گفته است «ناتوی عربی» به احتمال زیاد هرگز از حمایت مالی مالیات‌دهندگان آمریکایی برخوردار نخواهد شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала