ورود نفت ایران به ژاپن

© AFP 2023 / Mandel NGANژاپن
ژاپن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خریداران ژاپن خود را برای واردات نفت آماده می کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «رویترز»، هیروشیکی سکو، وزیر بازرگانی ژاپن گفت پس از دریافت معافیت از تحریم های آمریکا، خریداران ژاپنی نفت خام ایران، برای از سرگیری واردات نفت از جمهوری اسلامی ایران آماده می شوند.

آمریکا برای معاف کردن ژاپن از تحریمها، به عرضه این انرژی اصلی و تأثیر آن بر شرکتهای ژاپنی توجه کرد. «سکو» اضافه کرد که ژاپن به تبادل نظر نزدیک با آمریکا ادامه خواهد داد:« وابسته به نظر شرکت های خصوصی و بر اساس این تصمیم، شرکت‌های ژاپنی احتمالا برای از سرگیری واردات نفت خام ایران آماده می‌شوند».

گریه آرامش بخش است - اسپوتنیک ایران
آموزش گریه در ژاپن

دکو در پاسخ به این سوال که آیا کاهش واردات لازم است گفت من نمی‌توانم در مورد مقدار واردات نفت نظری بدهم.

او همچنین در مورد صفر کردن واردات از ایران پس از انقضای دوره 180 روزه این معافیت نظری نداد و گفت این مسئله به مذاکرات آینده بین دو کشور بستگی دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مه، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

ترامپ همچنین اعلام کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر خواهد رساند.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد(متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала