آمریکا در صورت جنگ با ایران، "جهنم واقعی" را خواهد دید

© AFP 2023 / Delil Souleimanآمریکا در صورت جنگ با ایران، "جهنم واقعی" را خواهد دید
آمریکا در صورت جنگ با ایران، جهنم واقعی را خواهد دید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناسان آمریکایی معتقدند که آمریکا نمی تواند رژیم در ایران را تغییر دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشنال اینترست، رابرت فارلی کارشناس نظامی آمریکایی گفت که تهاجم ایالات متحده به ایران می تواند به یک فاجعه واقعی برای ارتش آمریکا تبدیل شود. به گفته وی، تهران به اندازه کافی سلاح و ارتش آموزش دیده برای مبارزه با آمریکا در زمین، هوا و دریا دارد.

در عین حال، ایالات متحده نه هیچ پول و نه فرصتی برای نفوذ در ایران ندارد — در حال حاضر هیچ زیرساختی برای انتقال تجهیزات نظامی به مرزهای کشور وجود ندارد و کنگره و مجلس سنا عملیاتی مشابه با حمله به عراق در سال 2003 را تأیید نخواهند کرد. اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود، ایالات متحده در انتظار یک "جهنم واقعی" و زیان های بزرگی در زمینه تکنیکی و نیروی انسانی خواهد بود.

رابرت فارلی یادآور می شود که اشغال کشور ایران تقریبا غیرممکن است چه از زمین و یا از دریا- ایران دارای تعداد کافی موشک های ضد کشتی است که قادر به مبارزه با انواع کشتی ها هستند. متخصص همچنین یادآور می شود که امیدی نیز به متحدان ایالات متحده در منطقه نیز وجود ندارد — عربستان سعودی و سایر کشورهای متحد آمریکا در خاورمیانه بعید به نظر می رسند که در حمله گروهی به ایران شرکت کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала