مدیریت تحریم‌های جدید

© REUTERS / TIMA agencyمجلس ایران
مجلس ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران برنامه ریزی لازم در مورد برخورد با تحریم های جدید انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ایران گفت که کمیسیون ویژه برخورد با تحریم ها با تشکیل 10 کارگروه تمام صنایع نفت، آب و برق، پتروشیمی و حتی خودروسازی را بررسی و برنامه ریزی لازم را در مورد برخورد با تحریم های جدید انجام داده است.

از سال گذشته سناریوهای مختلفی برای برخورد با تحریم‌های احتمالی امریکا بر ضد ایران تهیه شده است.

حمله سایبری به زیر ساخت های ارتباطی ایران - اسپوتنیک ایران
حمله سایبری به زیر ساخت های ارتباطی ایران

این برنامه‌ها مورد تأیید دولت قرار گرفته و به تدریج در حال اجرا است. به خاطر محرمانه بودن این برنامه‌ها نمی‌توانیم جزئیات آنها را بیان کنیم.

با اجرایی شدن این برنامه‌ها تا حدودی بخشی از مشکلات صنایع کشور برطرف خواهد شد. با این برنامه ریزی ها اقدامات لازم را برای مدیریت صنایع کشور اعمال خواهیم کرد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 8 ماه مه، خروج کشورش از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه، ضمن محکوم کردن خروج آمریکا از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی، تحریم های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است اما تجربه ماه های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچگاه به هدف خود دست نخواهد یافت.

در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد(متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریم های وضع شده علیه این کشور برداشته شود.

توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام: تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала