مقامات ایرانی نیازمند همکاری و مشارکت مردم

© AP Photo / Ebrahim Norooziمقامات ایرانی نیازمند همکاری و مشارکت مردم
مقامات ایرانی نیازمند همکاری و مشارکت مردم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تهران برای مقابله با تحریم های جدید برنامه ریزی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای مقابله با تحریم های جدید برنامه داریم و پیش بینی ها انجام شده است، گفت:«مردم صاحبان اصلی کشور هستند و عبور از این شرایط سخت جز با همکاری مردم امکان پذیر نیست. ما نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم».

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت:«رئیس جمهور آمریکا لیست جدیدی از تحریم‌ها را برضد ایران اعلام کرد اما اینکه مسائل و شرایط به چه سمتی خواهد رفت حتما برای مسئولین کشور حائز اهمیت است و ما باید به دقت اوضاع را بررسی و تصمیم گیری مناسب انجام داده و در زمان مقرر اجرایی کنیم.

مردم صاحبان اصلی کشور هستند و عبور از این شرایط سخت جز با همکاری مردم امکان پذیر نیست. ما نیازمند همکاری و مشارکت مردم هستیم.

پیش بینی مرگ انبوه مردم در یک کشورعربی - اسپوتنیک ایران
پیش بینی مرگ انبوه مردم در یک کشورعربی

مردم شرایط سختی را در سالهای گذشته با موفقیت پشت سرگذاشته‌اند. با اعلام وضعیت کشور ضمن صادقانه بودن دولت با مردم حتما مشارکت جدی نیز برای حل مشکلات ایجاد خواهد شد. تجربه ثابت کرده مردم از هیچ فداکاری برای رفع مشکلات کشور دریغ نخواهند کرد».

معاون اول رئیس جمهور ایران افزود: «در دور قبلی تحریم‌ها آمریکا همکاری اتحادیه اروپا و شورای امنیت را با خود داشت اما در این دور آنها موافق اعمال تحریم‌ها نبوده و به نوعی علیه یکجانبه گرایی آمریکا اعتراض کردند. امروز کشورهای احساس می‌کنند استقلال سیاسی و اقتصادی آنها تحقیر شده و موضوعات آنها همه تحت تأثیر آمریکا قرار گرفته است.

 آمریکا می‌خواهد فضای نااطمینانی را در اقتصاد ایران بوجود آورد افزود. آنها مدام می‌گفتند که ما اعتقادی به برجام نداشته و آن را امضا نمی‌کنیم که همین موضوعات باعث می‌شود همواره ایجاد ناامنی در فضای بین المللی برای مشارکت با طرف ایرانی بوجود آید. حتی جالب اینجاست تا جایی که من شنیده‌ام حتی مرگ خاشقچی بی ارتباط با کمکهای مالی سعودی‌ها برای ضربه زدن به ایران نبوده است.

آمریکایی‌ها مدام می‌گفتند فروش نفت ایران را به صفر می‌رسانیم اما من باید بگویم ما تا امروز به میزان نیاز خود نفت فروخته‌ایم حتی آمریکایی‌ها با کمک تبلیغات واقعیت‌ها را نادیده می‌گیرند در لیست جدید تحریم‌ها 60 شرکت هواپیمایی و کشتیرانی درج شده است که آنها فکر می‌کنند هرچه این لیست بزرگتر باشد به برنامه‌های خود بهتر خواهند رسید.

ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا اثرات تحریم بر اقتصاد کشور کاهش پیدا کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала