کدام کشورها از تحریم های نفتی معاف شدند؟

© Sputnik / Press-service of Rosneft /  مراجعه به بانک تصاویر معدن نفت
معدن نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هشت کشور از تحریم‌های اعمالی علیه واردات نفت ایران معاف می‌شوند.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به رسانه های خارجی مقامات دولت آمریکا اعلام کردند که هشت کشور از تحریم‌های اعمالی علیه واردات نفت ایران معاف می‌شوند اما نامی از آن‌ها به میان نیاوردند.

چندی پیش، مقامات ارشد دولت آمریکا از جمله برایان هوک، مسئول «کارگروه اقدام ایران» از وزارت خارجه ایالات متحده در سخنانی از معاف شدن 8 کشور خریدار نفت ایران از تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه واردات نفت ایران خبر داد. البته مقامات آمریکایی می‌گویند که این معافیت‌ها موقتی است.

نفت - اسپوتنیک ایران
خریداران نفت ایران مقاومت می کنند

با این حال، شبکه ژاپنی ان‌اچ‌کِی، به نقل از منابع دولتی ژاپن نوشت که واشنگتن به توکیو اطلاع داده است که این کشور مشمول معافیت می‌شود.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ گزارش داد که دو کشور کره جنوبی و هند نیز جزء این هشت کشور هستند.

خبرگزاری کره‌ای یونهاپ نیز در مطلبی تصریح کرد که کره جنوبی معافیت‌هایی را در زمینه تحریم‌های تجدید شده آمریکا علیه واردات نفت ایران دریافت کرده است، معافیتی که در پی ماه‌ها مذاکره بین سئول و واشنگتن حاصل شده است.

رویترز همچنین در گزارش خود به کشورهای ترکیه، ایتالیا، امارات، ژاپن و تایوان به عنوان دیگر کشورهایی مشمول معافیت در زمینه واردات نفت ایران اشاره کرده است.

بر این اساس، می‌توان گفت که 7 کشور ژاپن، کره جنوبی، هند، ترکیه، امارات، تایوان و ایتالیا احتمالا از جمله کشورهای هشت‌گانه برخوردار از معافیت برای واردات نفت از ایران هستند. البته برخی گمانه‌زنی‌های دیگر نشان می‌دهند که چین نیز می‌تواند هشتمین کشور برخوردار از معافیت در زمینه واردات نفت ایران باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала