آمریکا کسانی را که بخواهند تحریم های ایران را دور بزنند مجازات می کند

© Sputnik / Aleksey Agaryshev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا کسانی را بخواهند تحریم های این کشور را دور بزنند مجازات می کند
آمریکا کسانی را بخواهند تحریم های این کشور را دور بزنند مجازات می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا کسانی را که بخواهند با استفاده از مکانیسم، تحریمهای وضع شده این کشور علیه ایران را دور بزنند بی درنگ مجازات می کند.

به گزارش اسپوتنیک، برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا برای امور ایران گفت: ایالات متحده بلافاصله تحریم هایی را علیه کسانی که سعی در استفاده از مکانیسم ها برای دور زدن تحریم ها علیه ایران را دارند، اعمال خواهد کرد.

پیش از این، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه و ایران پس از نشست وزرای امور خارجه در سازمان ملل متحد، در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که اتحادیه اروپا یک مکانیسم مالی ویژه برای انجام محاسبات مالی با ایران و دور زدن از تحریم های آمریکا ایجاد خواهد کرد.

هوک افزود: "اگر یک شخص یا شرکتی بخواهد در تراکنش های مالی که ناقض تحریم هایی آمریکا علیه ایران است شرکت کند، همانطور که پیشتر گفتیم تحریم هایی را علیه فعالیت او اعمال خواهیم کرد… و شما می توانید یکی از سریعترین تصمیمات را در این زمینه ببینید. ما از مردم خواسته ایم که در هیچ یک از مواردی که تحریم های ما را نقض می کند، شرکت نکنند."

در 5 نوامبر، تحریم های ایالات متحده علیه ایران به اجرا در آمد. تحریمها صادرات نفت ایران را پوشش خواهند داد. واشنگتن قبلا اعلام کرده بود که هدف قرار دادن صادرات نفت ایران به صفر است و از خریدارانش خواست تا خرید نفت از ایران را متوقف کنند. وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد که ایالات متحده بیش از 700 نفر از افراد، سازمان ها، هواپیماها و کشتی های ایران را در فهرست تحریم ها قرار می دهد. در همان زمان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، گفت که ایالات متحده استثناهایی را در تحریمهای ایران برای هشت کشور که از ایران نفت وارد می کنند قائل می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала