ایران اگر بخواهد آمریکا را در خاورمیانه مدیریت می کند

© AFP 2023 / Atta Kenareایران اگر بخواهد آمریکا را در خاورمیانه مدیریت می کند
ایران اگر بخواهد آمریکا را در خاورمیانه مدیریت می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جانشین فرمانده کل سپاه ایران گفت: هیچ تعارضی بین ایران و روسیه وجود ندارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان داشت: 13 آبان روز با شکوهی برای ملت ایران است، آمریکایی‌ها پس از موج جدید تحریم‌ها هم مجبور شدند تا هشت کشور خریدار نفت ایران را از تحریم معاف کنند که جلوه کوچکی از پیروز‌ی ملت ایران است، پس از چهل سال نبرد سهمگین، امروز ملت و نظام ایران در ارتفاع رفیعی نسبت به دشمنان قرار گرفته است؛ دشمن سعی کرد تا ضربه‌های ناگهانی بر ما وارد کند تا بر ملت ایران ملسط شود و رؤیای تسلیم ملت ایران همیشه در ذهن دشمن بوده است و آنها بر مبنای آن عمل کرده‌اند.
وی خاطر نشان کرد: دشمنان سعی کردند ما را در انزوای سیاسی قرا ر دهند، اما امروز خودِ آنها منز‌وی هستند، با اینکه ترکیه عضو ناتو است، در حال زاویه گرفتن از آمریکاست و آمریکا با چین هم‌ وارد جنگ اقتصادی شده است، صادرات نظامی خود به پاکستان را قطع کرده و اتحادیه اروپا هم در روابطه خود با آمریکا دچار تردید شده و جهان به تدریج در حال متحد شدن در مقابل آمریکاست.

امیر حاتمی وزیر دفاع - اسپوتنیک ایران
وزیر دفاع ایران: ترامپ مثل سگ دروغ می گوید

سردار سلامی گفت: آمریکایی‌ها به هیچ عنوان قادر به اتخاذ قدرت نظامی نیستند، زیرا توان نظامی آنها فرسوده شده و توان نظامی ما هم پیشرفت کرده است، حد نهایی توان اِعمال فشار آمریکا همین بود ولی نتیجه نگرفتند، آمریکا هیچ‌ یک از اهداف خود در منطقه را محقق نکرده و در منطقه با فقدان استراتژی مواجه هستند.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید نمود: آمریکا نتوانست فضای تحولات در عراق را به نفع خود تغییر دهد و نتوانست بر انتخابات لبنان اثر بگذارد. نتوانست در سوریه و یمن کاری از پیش ببرد و به شکل آشکاری شکست خورد.
وی افزود: ما امروز به قدرتی برای ارائه قدرت‌ مؤثر در مقابل قدرت‌هایی مانند آمریکا رسیده‌ایم. خود ترامپ گفت ایران در عرض 12 دقیقه خاور‌میانه را می‌تواند کنترل کند، اما اگر بخواهیم در مدت کوتاهی آنها را در خاورمیانه مدیریت کنیم. اما همان مقدار از دامنه‌های قدرت ما که آشکار است، نشان می‌دهد که قدرت ما توانایی حمله به منافع حیاتی دشمنان را دارد. صرف داشتن قدرت فیزیکی شرایط تهاجم ایجاد نمی‌کند و آنها شرایط سیاسی حمله به هیچ کشوری را ندارند، زیرا دیگر توان ائتلاف‌سازی ندارند.
سلامی درباره حضور ایران در سوریه، یادآوری کرد: ایران در سوریه براساس درخواست رسمی دولت سوریه حضور دارد و مدت این حضور به درخواست سوریه بستگی دارد. تا زمانی که سوریه بخواهد آنجا هستیم، بین ما و‌ روس‌ها هیچ تعارضی ‌وجود ندارد، معتقدیم ‌باید سوریه برای بالندگی‌ جبهه مقاومت بماند و‌ روس‌ها هم راهبرد خود را دنبال می‌کنند و در سطح مستشاری هم فقط با ارتش سوریه کار می‌کنیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала