ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها
ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اتحادیه اروپا ، در حال بررسی پارامترهای فنی مکانیزم پرداختی است، که شرکت های اروپایی را از تحریم های آمریکایی محافظت می کند.

به گزارش اسپوتنیک، مارکوس ادرر سفیر اتحادیه اروپا در مسکو در گفتگویی با اینترفاکس بیان داشت این سیستم برای محافظت از شرکت های اروپایی در برابر تحریم های آمریکا علیه ایران است که به زودی اجرا می شوند.
وی بیان داشت: « این مکانیزم کانال های پرداختی برای صادرات محصولات ایرانی از جمله صادرات نفت و همچنین واردات محصولات اروپایی به ایران را توسعه داده و پشتیبانی می کند و بدین ترتیب شرکت های اروپایی می توانند تجارت قانونی با این کشور داشته باشند.»
ادرر توضیح داد: « بررسی پارامترهای فنی ایجاد این مکانیزم ادامه دارد و من گمان می کنم که این مکانیزم در آینده ای نزدیک کارش را شروع کند از جمله به دلیل تحریم های جدید آمریکایی که قرار است از پنجم نوامبر تصویب شود.»

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала