جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران

© REUTERS / Leah Millisجزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران
جزئیات جدیدی از فهرست تحریم های آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا جزئیات جدیدی از تحریم های آمریکا علیه ایران را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز اظهار داشت که تحریم های علیه ایران که روز دوشنبه اجرا خواهند شد، شامل بیش از 600 شرکت و فرد خواهد بود.

ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها - اسپوتنیک ایران
ایجاد مکانیزم مالی پرداخت اروپا برای دفاع ایران از تحریم ها

پمپئو گفت: وزارت خزانه داری در فهرست تحریم ها بیش از 600 نفر و شرکت از ایران را قرار خواهد داد؛ آنها (تحریم‌ها) باید بر رفتار رژیم ایران تأثیر بگذارند. این‌ها امید ما هستند. این دلیل سیاستی است که رئیس جمهور ترامپ دنبال می کند.
رقم اعلام شده توسط پمپئو پایین تر از رقمی است که استفان منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود. منوچین روز جمعه گفت که فهرست تحریم ها شامل بیش از 700 شخص حقیقی و حقوقی خواهد بود و حدود 300 نام جدید در فهرست تحریم های آمریکا وجود دارد.
پمپئو افزود که تحریم ها تا به حال تاثیر زیادی بر اقتصاد ایران داشته اند، زیرا شرکای اروپایی پیش‌تر کسب و کار خود را از ایران خارج کرده‌اند. وی همچنین اعلام کرد: "صدها شرکت ایران را ترک کرده‌اند".
"ما در حال حاضر صادرات نفت خام ایران را بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش داده ایم. این تعداد (عرضه نفت ایران) همچنان کاهش خواهد یافت و چندین کشور در حال حاضر به طور قابل توجهی واردات نفت خود را کاهش داده‌اند، مدت زمان بیشتری لازم است تا (عرضه نفت ایران) به صفر برسد.
گفتنی است ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала