آمریکا، بهای گزاف خروج از برجام را پرداخت می کند

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا، بهای گزاف خروج از برجام را خواهد پرداخت
آمریکا، بهای گزاف خروج از برجام را خواهد پرداخت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
معاون پیشین اوباما اعلام نمود ایالات متحده برای خروج از برجام، هزینه گزافی خواهد پرداخت.

به گزارش اسپوتنیک، روبرت مالی معاون سابق رئیس جمهور ایالات متحده باراک اوباما در خاورمیانه در مصاحبه با این خبرگزاری اعلام نمود که "من فکر می کنم دولت یک اشتباه بزرگ انجام داد. آنها هر هدفی برای ایران داشته باشند، این راه درستی برای رسیدن به آن نیست". 

خامنه ای: تحریم ها باعث سرعت گرفتن حرکت ایران به سوی خودکفایی شد - اسپوتنیک ایران
رهبر ایران: تحریم ها باعث سرعت گرفتن حرکت ایران به سوی خودکفایی شد

به نظر وی، این تصمیم ترامپ یک سابقه خطرناکی برای ما ایجاد می کند، و کسانی که به جای وی (ترامپ) خواهند آمد، ممکن است تصمیمی که ترامپ گرفته را دوباره در نظر بگیرد. در واقع بسیاری از دولت هایی که در ایالات متحده و سایر کشورها به قدرت می رسند، حتی اگر با تصمیمی که مقام های پیشین در هرگونه قرارداد بین المللی موافق نباشند، آن را را با احترام قبول می کنند و این خطر ناک است.
مالی گفت: "محدودیت های قانونی بین المللی وجود دارد که همه آن را می دانند: اگر شما از یک معامله خارج شوید، هیچ تضمینی وجود ندارد که یکی از طرفین شما در آینده حق خود را نشان بدهد".
وي در ادامه افزود: "بنابراین، من اعتقاد دارم که ایالات متحده هزینه گزافی را برای خروج از برجام پرداخت خواهد کرد."
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد.
تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصدارد اقداماتی را در برابر کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد. بقیه تحریم های آمریکا از 5 نوامبر اجرا خواهند شد.
در تاریخ 8 ماه مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و احیای تحریم ها ی این کشور علیه تهران را را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала