ترکیه محال است از ادلب خارج شود

© REUTERS / Stringer ترکیه محال است از ادلب خارج شود
ترکیه محال است از ادلب خارج شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع ترکیه خروج نیروهای این کشور از ادلب سوریه را محال دانست.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در واکنش به آغاز گشت‌زنی ترکیه و آمریکا از روز پنج‌شنبه در منبج "با هدف کاهش تنش میان دو کشور بعد از حملات ارتش ترکیه به کردها در شرق فرات "، گفت: ما از حفظ تمامیت ارضی سوریه و عراق و وحدت سیاسی این دو کشور حمایت می‌کنیم و هرگز اجازه تشکیل "گذرگاه تروریستی" در شمال این دو کشور را نمی‌دهیم.
آکار همچنین در ادامه افزود: آمریکا بین سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ اعلام کرد که به وجود داعش در منبج با تکیه کردن بر یگان‌های مدافع خلق کرد پایان خواهد داد و یگان‌های مدافع خلق کرد را خارج خواهد کرد اما به وعده‌هایش پایبند نماند. سیاست ترکیه در خاورمیانه ماجراجویی نیست. دولت ترکیه اقدامات لازم را برای امنیت خود اتخاذ می‌کند.
وزیر دفاع ترکیه افزود: ما برای حفظ امنیت ترکیه در سوریه و عراق فعالیت می‌کنیم پس آیا کسی می‌تواند بگوید که باید نیروهایمان را از سوریه خارج کنیم و از عفرین و ادلب برویم؟ این محال است.
گفتنی است پیش تر روسیه و ترکیه در نشست سوچی موافقت کردند که یک ناحیه غیر نظامی به عمق 15-20 کیلومتر در امتداد خط ارتباطی مخالفان مسلح با نیروهای دولتی در سوریه ایجاد کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала