تهدید دوباره ایران از سوی ترامپ

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر تهدید دوباره ایران از سوی ترامپ
تهدید دوباره ایران از سوی ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا اعلام کرد فاجعه اقتصادی در انتظار ایران است و یگانه راه برای جلوگیری از آن انعقاد توافقنامه جامع جدیدی درباره برنامه هسته ای با واشنگتن است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ترامپ، منتشره در سایت کاخ سفید، ضمن بیان این مطلب گفته می شود:" هدف ما وادار کردن رژیم ایران به انتخاب است:" یا قطع رفتار شرورانه یا ادامه راهی که به فاجعه اقصادی منجر می شود".
رئیس جمهور آمریکا گفت کشور وی همواره آماده رسیدن به چنان توافق جدیدی با ایران است که " راه رسیدن تهران به سلاح هسته ا ی را برای همیشه مسدود کرده و همه طیف اقدامات شرورانه را مسدود کرده و شایسته ملت ایران باشد".
این بیانیه اندکی قبل از آغاز اجرای موج دوم تحریم ها علیه ایران ایراد شده است که از جمله ممنوعیت فروش نفت و عملیات دلاری بانک مرکزی ایران را در نظر می گیرد. ضمناً ترامپ باردیگر تاکید کرد "تحریم ها علیه رژیم ایران و اقدامات تهدید آمیز آن بوده و در راستای ضدیت با ملت رنج دیده ایران قرار ندارد".

پاسخ اینستاگرامی سردار سلیمانی به ترامپ + عکس - اسپوتنیک ایران
پاسخ اینستاگرامی سردار سلیمانی به دونالد ترامپ + عکس

روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی خود ادامه دهند.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. موج دوم تحریم ها از جمله تحریم های نفتی ایران از چهار نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала