لباس هالووین با طرحی از قاتل جمال خاشقجی + عکس

© AFP 2023 / MOHAMMED AL-SHAIKHلباس هالووین با طرحی از قاتل جمال خاشقجی + عکس
لباس هالووین با طرحی از قاتل جمال خاشقجی + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یکی از مدیران شبکه تلویزیونی بریتانیایی به خاط لباس جشن هالووین خود که یادآور موضوع قتل جمال خاشقجی بود، مجبور به عذر خواهی شد.

به گزارش اسپوتنیک، یکی از مدیران شبکه تلویزیونی بریتانیایی ITV، پس از آن که در جشن هالووین در لباسی مشابه با لباس ساکنین عربستان سعودی و با یک دست مصنوعی خونین ظاهر شد، مجبور به عذر خواهی شد.

Activista con la foto del periodista desaparecido, Jamal Khashoggi - اسپوتنیک ایران
خیابان خاشقجی مقابل سفارت عربستان در لندن + عکس

آصف ذوبیری، رییس 57 ساله بخش برنامه های سرگرم کننده و کمدی کانال تلویزیونی ، در یک لباس سفیدی که با مایع قرمز پوشانده شده بود و با در دست داشتن یک دست مصنوعی وارد این مهمانی شد. ذوبیری عمامه چهارخانه قرمزی نیز که یادآور عمامه سنتی عربستان است، بر سر داشت. این لباس برای مهمانان یادآور دخالت عربستان سعودی در قتل روزنامه نگار جمال خاشقجی بود. برخی نیز آنرا لباس قاتل خاشقجی نامیدند.
این مهمانی با شرکت افراد معروف محلی در روز چهارشنبه در شمال لندن برگزار شد. روز بعد، انتشار عکس های این لباس در رسانه ها ، موجب انتقادات شدید شد. نماینده این کانال تلویزیونی به «عدم حساسیت وحشتناک» متهم شد و آلیستر گراهام، رئیس سابق کمیته انطباق با استانداردهای زندگی عمومی، گفت که عمل ذوبیری «سوء تفاهم احمقانه درباره واقعیت‌ها از طرف یک فرد، با تجربه بسیار زیاد است».
در نهایت ذوبیری اعتراف نمود که کار وی میتوانسته است موجب ناراحتی مردم شود اما بر این مسئله اصرار میکند که وی در یک مهمانی خصوصی و به عنوان یک فرد عادی حضور داشته است.

جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی که از سال 2017 در آمریکا تحلیلگر روزنامه واشنگتن پست بود، روز 2 اکتبر پس از ورود به سرکنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از مدتی ابهام درباره این قضیه ، رسانه های دولتی عربستان سعودی روز 20 اکتبر گزارش دادند، خاشقجی در جریان نزاع با کارکنان سرکنسولگری جان خود از دست داده است. در این رابطه 18 نفر بازداشت شده و اکنون بازجویی از آنها جریان دارد. مقامات عربستان تلاش می ورزند حقیقت را کشف کرده و همه مقصران را تحت تعقیب قضایی قرار داده و مجازات کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала