ملایم شدن موضع آمریکا در زمینه تحریم ایران

© Matt H. Wade / Wikipediaملایم شدن موضع آمریکا در زمینه تحریم ایران
ملایم شدن موضع آمریکا در زمینه تحریم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ممکن است دولت آمریکا تحت فشار متحدان اروپایی موضع خود در رابطه با ایران را ملایم سازد و این امر امکان خواهد داد تحریم های اقتصادی کلیدی علیه جمهوری اسلامی برداشته شود.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را نشریه Washington Free Beacon با استناد به منابع خود در دولت امریکا اطلاع داده است.
از جمله مقامات عالی رتبه وزارت خارجه آمریکا، مایکل پومپئو، وزیر خارجه را راضی کرده اند که به ایران اجازه دهد در سیستم بین المللی پرداختی سوئیفت باقی بماند. علاوه بر این گزارش داده می شود که کاخ سفید امکان خریداری نفت ایران را برای برخی از کشورها همچون چین، کره جنوبی و هند باقی خواهد گذاشت. به نوشته Washington Free Beacon، کشورهای عضو اتحادیه اروپا که نمی خواهند از روابط اقصادی با ایران صرفنظر کنند، مشغول لابگری برای تخفیف تحریم های امریکا هستند.

سرنوشت ایران پس از دوشنبه سیاه تحریم های آمریکا - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
سرنوشت ایران پس از دوشنبه سیاه تحریم های آمریکا

قصد دولت آمریکا برای عقب نشینی باعث خشم و عصبانیت در بین آن نمایندگان کنگره و دولتمردان شده که دارای موضع شدید و سخت گیرانه ای نسبت به جمهوری اسلامی هستند.
نشریه امریکایی در پایان با استناد به منابعش می نویسد در روزهای آینده تعدادی از نشست ها برا یبحث درباره گذشت ها در برابر ایران تشکیل خواهد شد.
هشتم ماه مه، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که از برجام خارج می شود و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد کرد.
ششم اوت 2018 اولین موج تحریم های آمریکا علیه ایران که پس از توافقنامه هسته ای در سال 2015 متوقف شده بود، دوباره به اجرا گذاشته شد. تحریم های آمریکا شامل محدودیت مرتبط با تجارت ایران در زمینه طلا و فلزات گرانبها و تحریم های هواپیمایی و خودرویی هستند. تحریم های نفتی ایران نیز در ماه نوامبر سال 2018 به مرحله اجرا در می آید. علاوه براین واشنگتن قصد دارد اقداماتی را علیه کشورهایی که با ایران همکاری می کنند صورت دهد و کشورهایی را که به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند مجازات کند. واشنگتن از همین حالا تلاش می کند از فروش نفت ایران جلوگیری کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала