نظر ترامپ درباره نقش سوروس در مسئله پناهجویان

© AFP 2023 / Roberto Schmidtنظر ترامپ درباره نقش سوروس در مسئله پناهجویان
نظر ترامپ درباره نقش سوروس در مسئله پناهجویان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره این موضوع اظهار نظر کرد که چه کسی مخارج حرکت کاروان چند هزار نفری پناهجویان به سوی مرز ایالات متحده و مکزیک را تامین کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هیل، ترامپ در پاسخ به سوالی در اینباره گفت نمی داند اما اگر این شخص جرج سوروس (میلیاردر و سیاستمدار معروف امریکایی) باشد، تعجب نخواهد کرد و افزود بسیاری می گویند او این کار را کرده است.
راهپیمایی پناهجویان در اواسط ماه اکتبر در شهر سان پدرو سولا در شمال گواتمالا آغاز شد. ابتدا تعداد افراد کاروان پناهجویان کمتر از 200 نفر بود اما به موازات عبور آنها از گواتمالا و رسیدنشان به مرز امریکا و مکزیک به چند هزار نفر رسیده است. کاروان پناهجویان متشکل از شهروندان گواتمالا، هندوراس و ال سالوادور است.
ترامپ روز 18 اکتبر اعلام کرد که به دلیل زیاد بودن تعداد پناهجویان تصمیم گرفته نظامیان آمریکایی را به مرز ایالات متحده و مکزیک اعزام کند و روز 31 اکتبر تعداد سربازان اعزامی را 15 هزار نفر اعلام کرد.

پیشتر ترامپ قول داده بود که در رابطه با هجوم انبوه پناهجویان کمک مالی خود را به کشورهای آمریکای لاتین از جمله هندوراس متوقف سازد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала