سوئیس ارسال تسلیحات به عربستان را متوقف کرد

© Flickr / Cameron Gmehlinسوئیس ارسال تسلیحات به عربستان را متوقف کرد
سوئیس ارسال تسلیحات به عربستان را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت سوئیس از توقف ارسال تسلیحات به عربستان سعودی به دلیل ارتباط آل سعود با پرونده قتل جمال خاشقجی خبر داد.

آلمان - اسپوتنیک ایران
توقف صادرات سلاح به عربستان
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، روزنامه اتریشی"دی پرسه" نوشت که سوئیس ارسال هرگونه قطعات سلاح به عربستان سعودی را ممنوع کرد.

"آندره سیمونازی" سخنگوی دولت سوئیس روز چهارشنبه در برن سوئیس این خبر را اعلام کرده و تاکید کرد که سوئیس دیگر هیچ گونه قطعه تسلیحاتی را به عربستان صادر نکرده و مجوز صادرات تسلیحات تا به حال تصویب شده به این کشور هم اجرایی نمی شود.

بر این اساس به گمرکات دستور داده شده است که هرگونه اعلام صادرات تسلیحات به عربستان را رد کنند.

هفته گذشته دولت سوئیس تاکید کرده بود که از سال 2009 هیچ گونه صادرات ادوات جنگی به عربستان سعودی با برخی استثنائات تایید نشده است.

بحث ها در ارتباط به توقف صادرات تسلیحات به عربستان سعودی در سوئیس به پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان مرتبط است. هفته گذشته سوئیس در این باره ابراز نگرانی کرده و اعلام کرد که انتظار دارد مسئولین این پرونده مورد حسابرسی قرار گیرند.

به نوشته رسانه‌های سوئیسی، بعد از مباحث درباره صادرات سلاح سوئیس و اعتراض‌های احزاب، کلیساها و مردم سرانجام دولت این کشور ارسال سلاح به ارزش 85 میلیون فرانک به عربستان را متوقف کرد.

به نوشته روزنامه سوئیسی "تاگس آنسایگر"، اقدامات کنونی دولت سوئیس را می توان تحریم های تسلیحاتی سوئیس ضد عربستان نامید.

دولت سوئیس همچنین تحت فشارهای فراوان از طرف احزاب، کلیساها و انجمن‌های غیردولتی از تسهیل قوانین مربوط به صادرات تسلیحات به کشورهایی که در درگیر جنگ هستند چشم پوشی کرد.

بعد از به جریان افتادن پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه درخواست های زیادی از طرف بسیاری کشورهای اروپایی برای لزوم بازنگری در مناسبات با عربستان مطرح شده و بسیاری مقامات و کشورها از جمله آلمان و اتریش خواستار توقف ارسال تسلیحات به این کشور شدند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала